اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بسیج

10 پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 10 پروژه محرومیت‌زدایی استان در هفته بسیج خبر داد.

10 پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار مهدی صدیق ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های هفته بسیج از 30 آبان ماه با حضور بسیجیان در گلزار شهدای سطح استان و گلباران قبور شهدا آغاز می‌شود.

وی از سرکشی به خانواده شهدای 600 شهید بسیج دانش‌آموزی در هفته بسیج خبر داد و گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی سوم آذر ماه با حضور میهمانان کشوری و استانی در اراک برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در روز جمعه همزمان با دومین روز از هفته بسیج همایش میقات صالحین در میعادگاه نماز جمعه با حضور بسیجیان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در هفته بسیج نشست‌های حلقه‌های صالحین و مربیان، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و صبحگاه مشترک دانش‌آموزی نیز در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

صدیق با اشاره به افتتاح 80 پروژه محرومیت زدایی در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته بسیج نیز از 10 پروژه‌ محرومیت ‌زدایی استان مرکزی در مناطق محروم بهره‌برداری خواهد شد.

وی از افتتاح 12 سالن ورزشی صالحین 9 دی و حوزه‌های مقاومت با متراژ 5 هزار متر مربع در این هفته خبر داد و افزود: در هفته بسیج از آزمایشگاه، بخش فیزیوتراپی و دندانپزشکی مجتمع درمانی، تخصصی و فوق تخصصی ثارالله اراک که آزمایشگاه آن در غرب کشور نمونه است، بهره‌برداری خواهد شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی آموزش رایگان تهیه کود ورمی کمپوست در روستاهای سطح استان، توزیع رایگان مرغ بومی در روستاهای اراک در راستای تقویت اقتصاد بومی، برگزاری نشست تخصصی خانه علمی نخبگان، برگزاری جشنواره ابتکارات و خلاقیت، افتتاح جشنواره دو سالانه عکس بسیج در نگارخانه حوزه هنری و همایش بازگشت به حجاب برتر را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

صدیق همچنین از برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان با حضور گردان‌های کوثر، الزهرا، بیت‌المقدس و عاشورا در 5 آذر خبر داد و ابراز داشت: همایش پدافند غیر عامل توسط مهندسین بسیجی با رویکرد مهندسی پدافند غیر عامل، بهره‌برداری از 500 سایت برای فعالیت پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان و برگزاری دو امدادی از بهشت زهرا تا شهر آستانه نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

وی با بیان نقش فوق‌العاده و اثر گذار بسیج در عرصه‌های علمی و سازندگی گفت: حضور عالمانه و مقتدرانه بسیج در عرصه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و نظامی در جنگ نرم توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: بسیج به عنوان یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب از سال 58 به امر امام خمینی(ره) تشکیل شد و از روزهای آغازین تشکیل، آموزش‌های نیروهای بسیجی در مساجد بر اساس دفاع از ارزش‌های انقلاب آغاز شد و در زمان دفاع مقدس نیز بر اساس نیاز جنگ این آموزش‌ها ارتقا یافت.

صدیق با اشاره به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس در پیروزی عملیات‌های حساسی چون فاو، شلمچه، آزادسازی مهران، سوسنگرد و... نقش موثری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: 50 درصد شهدای دفاع مقدس را بسیجیان تشکیل دادند که این بیانگر حضور فعال بسیجیان در صحنه‌های دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس بسیجیان دفاع از ارزش‌های انقلاب را در عرصه علمی ادامه دادند خاطر نشان ساخت: بسیج در زمینه توجه به علم و پایه‌های اساسی علم بومی در اسلام و کشور و به خصوص موضوع علم هسته‌ای نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کرد.

به گفته صدیق بسیجیان در عرصه‌های سازندگی، تولید علم و جنگ نرم حضوری فعال داشته و اقدامات شایسته و مناسبی انجام داده‌اند که هفته بسیج فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیان و برگزاری برنامه‌ها با محوریت بسیج و نشان دادن تلاش بسیجیان در عرصه‌های دفاع مقدس و شکوفایی علم به جهانیان است.

وی با اشاره به عناوین روزهای هفته بسیج تصریح کرد: نخستین روز از هفته بسیج به عنوان بسیج، ایثار و شهادت، دومین روز به عنوان بسیج، ولایت و انتظار، سومین روز به عنوان بسیج، خلاقیت و پیشرفت، چهارمین روز به عنوان بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: پنجمین روز به عنوان بسیج، خانواده و سبک زندگی، ششمین روز به عنوان بسیج، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و هفتمین روز به عنوان بسیج امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که متناسب با این عناوین برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/87002/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول