اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

کاهش فقر و محرومیت‌زدایی تنها از عهده کمیته امداد خارج است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: زدودن آثار فقر و محرومیت در جامعه تنها از عهده کمیته امداد خارج است و همه باید در این باب تلاش کنیم.

کاهش فقر و محرومیت‌زدایی تنها از عهده کمیته امداد خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در نشست با مسئولان کمیته امداد در خلخال اظهار داشت: ما نیازمند تهیه و تدارک سند کاهش فقر در شهرهای مختلف هستیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها در شهرستان خلخال و کوثر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای بهره‌برداری حداکثری و کسب موفقیت کامل از این طرح باید تمامی ظرفیت‌های موجود را به کار گرفت که آن نیز مستلزم برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری همه‌ آحاد مردم و همچنین دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌ امداد است.

جعفری‌بنه خلخال طرح سند کاهش فقر را در تسریع رسیدگی به امور نیازمندان بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی فقط منوط به کمیته‌ امداد نمی‌شود و در این خصوص همه باید تلاش کنیم.

نماینده‌ مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فعالیت‌ها، برنامه‌ها و عملکرد کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) برای دستگیری از نیازمندان و توانمندسازی قشر محروم جامعه بسیار مثبت ارزیابی شده و در این باب شایسته‌ تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های گسترده‌ کمیته‌ امداد و همچنین خیرین و نیکوکاران شهرستان خلخال امیدواریم با عملیاتی کردن سند کاهش فقر، هر چه سریعتر ریشه‌ فقر را بخشکانیم و آرام‌بخش آلام مستمندان و نیازمندان شویم.

رئیس کمیسیون رفاه اجتماعی مجلس همچنین در مورد پیگیری برخی مطالبات مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان خلخال و احصا نیازهای اساسی آنان قول مساعد داد.

پرداخت 13 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به 237 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی نزدیک به 13 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه‌ اشتغال و خودکفایی پرداخت شده و آنان مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

بهرام علیقلی‌زاده با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌ها و خدمات این نهاد به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند در حوزه‌های توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی، اکرام ایتام، فرهنگی و آموزشی و... تشریح کرد: برای 53 نفر از این مجریان طرح‌های خودکفایی بیش از سه میلیارد و 158 میلیون ریال از محل منابع امدادی پرداخت شده و افزون بر 5.5 میلیارد ریال کمک نقدی به مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان خلخال از محل اعتبارات دولتی، صدقات، زکات واجب و مستحبی و... پرداخت شده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان خلخال با اعلام اینکه 344 نفر یتیم تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: تعداد دو هزار و 248 حامی، حمایت از این تعداد ایتام زیرپوشش را برعهده دارند که با مساعدت‌های نقدی، جنسی و معنوی خود موجب دلگرمی و شادی آنان می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حامیان طرح اکرام ایتام افزون بر دو میلیارد و 261 میلیون ریال به حساب ایتام فرزندان معنوی خود واریز کرده‌اند.

علیقلی‌زاده در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با درایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، خیرین و نیکوکاران شهرستان خلخال در صدد هستیم تا نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت را احصا کرده و آنان را به مرز توانمندسازی و خودکفایی نزدیک کنیم.

در سال گذشته جلیل جعفری‌بنه خلخال نماینده‌ مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به جهت تسهیل در امر خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد بالغ بر 250 میلیون ریال مساعدت کرده بود.

انتهای پیام/62001/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول