اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای افتای کردستان:

رویکرد نظام اسلامی در زمینه محرومیت‌زدایی مایه افتخار است

عضو شورای افتا کردستان گفت: مجموعه برنامه‌های نظام اسلامی از آموزه‌های دین اسلام نشأت می‌گیرد و رویکرد آن در زمینه محرومیت‌زدایی مایه افتخار است.

رویکرد نظام اسلامی در زمینه محرومیت‌زدایی مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداشرف حسینی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای افتای استان در سنندج اظهار کرد: تلاش در راستای رفع مشکلات نیازمندان و محرومین جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف امام راحل در تشکیل انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی، کمیته امداد بعد از پیروزی انقلاب به فرمان ملکوتی آن حضرت در همین راستا شکل گرفت که در طول این سال‌ها موجب رفع مشکلات قشر قابل‌توجهی از نیازمندان جامعه شده است.

وی تصریح کرد: تلاش در راستای توانمندسازی به ویژه ورود این نهاد مقدس در بحث ایجاد اشتغال و احداث مسکن برای قشر نیازمند جامعه از دیگر اقدامات مطلوبی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر در سطح کشور و استان توسط این نهاد دنبال می‌شود و توفیقات خوبی کسب کرده است.

عضو شورای افتای کردستان اضافه کرد: هدفمند کردن کمک به نیازمندان از کانال نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی مانع از سوءاستفاده برخی افراد سودجو از احساسات مردم می‌شود.

ماموستا حسینی با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی بدون توجه به رفع مشکلات نیازمندان امکان‌پذیر نیست، بیان داشت: تحقق این مهم نیازمند تلاش همگانی به ویژه مسئولین و افراد خیر و توانمند بوده و همه افراد جامعه با توجه به وسع و توانشان در این زمینه مسئول هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در مبارزه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه به ویژه نقاط محروم همچون کردستان بود و تشکیل نهادهای حمایتی به فرمان امام راحل با هدف شناسایی و رفع مشکلات نیازمندان نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه رهبران نظام دارد.

عضو شورای افتای کردستان در ادامه خدمات کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار نیازمند به ویژه در روستاهای استان را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: ‌بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست این استان به دلیل حمایت‌های این نهاد مقدس امروزه به عنوان افرادی موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت می‌کنند.

ماموستا حسینی اطلاع‌رسانی در زمینه هزینه‌کرد کمک‌های خیرین توسط این نهاد را ضروری دانست و بیان کرد: این مهم موجب افزایش اعتماد و جذب بیش از پیش مشارکت‌های مردمی با برنامه‌های خداپسندانه و نوع‌دوستانه این نهاد می‌شود.

وی خدمت در چنین تشکیلاتی را توفیق الهی برای فعالان این عرصه عنوان کرد و بیان داشت: از اینکه در چنین تشکیلاتی خدمت می‌کنید باید شاکر خداوند باشید.

عضو شورای افتای کردستان ضمن تقدیر از همکاری و تعامل بسیار مطلوب کمیته امداد با شورای افتای استان اظهار کرد: ما به عنوان علما و روحانیون استان وظیفه خود می‌دانیم که همواره یار و یاور این نهاد ارزشی باشیم.

ماموستا حسینی در پایان گفت: اختصاص اموال افراد بدون وارث به کمیته امداد لازمه کمک به قشر محروم و نیازمند جامعه است.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول