اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خلیل‌آباد:

اقتصاد مقاومتی و اشتغال 2 محور فعالیت‌های بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی خلیل‌آباد گفت: اشتغال کشور و اقتصاد مقاومتی دو محور فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

اقتصاد مقاومتی و اشتغال 2 محور فعالیت‌های بسیج سازندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر صداقت صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج سازندگی در شهرستان خلیل‌آباد، فعالیت‌های اشتغال‌زایی زیادی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه این نهاد همواره در دوران‌های مختلف، منشأ فعالیت‌های عمرانی و خدماتی بوده افزود: بسیج از زمان دفاع مقدس حضور در جبهه‌ها و نبرد با دشمنان را در پرونده خود دارد، پس از جنگ در نبرد دیگری، فعالیت فرهنگی و سازندگی خود را حتی برای یک لحظه بر زمین نگذاشت و ادامه داد و امروز هم با حضور در روستاها و مناطق محروم کمک به هموطنان را در برنامه کاری خود دارد.

وی با اعلام اینکه در شهرستان خلیل‌آباد بسیج سازندگی اقدامات بی‌شماری را داشته اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی، تولیدی و آموزش چگونگی راه‌های بهره‌وری بیشتر در اقتصاد، ساخت خانه‌های بهداشت، دوره‌های آموزشی ورمی کمپوست و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به بسیجیان در قالب فردی و گروهی و به صورت تعاونی را می‌توان از جمله اقدامات این نیرو بیان کرد.

مسئول بسیج سازندگی خلیل‌آباد گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی، تسهیلاتی را در اختیار بسیجیان قرار دادیم که در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی بود.

وی وام‌های اعطایی را به صورت قرض‌الحسنه اعلام کرد که در زمینه پرورش مرغ خانگی، پرورش ماهی، گلخانه و ورمی کمپوست است که در سال‌ جاری نزدیک به یک میلیارد تومان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی هدف از تأسیس بسیج سازندگی را اشتغال جوانان و سهیم شدن آنان در برنامه‌های اقتصادی نام برد.

صداقت محرومیت‌زدایی، مشارکت دادن مردم در کارها و حضور در کنار آنان را دارای لذتی مضاعف نام برد که در این مأموریت‌ها، گروه‌های بی‌نام و نشان با همان اخلاص و ایثار دوران دفاع مقدس در روستاها حضور می‌یابند و کار می‌کنند.

وی از اجرای 20 طرح که برای 50 نفر اشتغال به همراه داشته در شهرستان خبر داد و افزود: وام‌های اعطایی در مبالغ 5 تا 15 و 25 میلیون تومان نقش بسزایی را در اشتغال آنان به کارهای تولیدی و اقتصاد مقاومتی داشته است.

وی ساخت خانه بهداشت در روستای جابوز را یکی از طرح‌های بسیج سازندگی اعلام کرد و افزود: این طرح بهداشتی توسط بسیج سازندگی با اعتبار 80 میلیون تومان با حضور مردم و بسیجیان ساخته و تحویل شبکه بهداشت شهرستان داده شد.

مسئول بسیج سازندگی از ساخت خانه‌های بهداشت در روستاهای نقاب و جعفرآباد از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: هریک از این طرح‌ها با اعتبار 60 و 45 میلیون تومان در دست ساخت است و بزودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خانه عالم روستای ابراهیم‌آباد را هم دیگر طرحی دانست که مراحل پایانی را طی می‌کند و با مبلغ 50 میلیون تومان با کمک خیرین روستا و جوانان در دست ساخت است.

وی از اعطای اعتبارات برای پرورش مرغ بومی که امسال 3 هزار قطعه توزیع داشته در روستاها خبر داد و گفت: این طرح در بحث اقتصاد مقاومتی جواب داده و در آینده گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول