اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

34/ هفته بسیج در گلستان

5 خانه عالم در روستاهای مرکز گلستان ساخته شد

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از اجرای پروژه‎های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم خبر داد و گفت: تعداد پنج خانه عالم در روستاهای نوده‎ملک، حیدرآباد، سعدآباد، قرن‎آباد و کلاسنگیان با کمک تبلیغات اسلامی گلستان و همیاری مردم ساخته شد.

5 خانه عالم در روستاهای مرکز گلستان ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس سیامرزکوهی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: جاده بین مزارع کشاورزی در سه روستای سیدمیران، قلی‎آباد و فوجرد افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفین در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی به سمت تولید پیش رفته است، تصریح کرد: در عرصه‎های مختلف از جمله پرورش مرغ بومی محلی که به دست فراموشی پیش می‎رفت برای احیای آن و کمک به معیشت خانوار روستایی از امکانات و فضاهای بلااستفاده استفاده شد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: در سال‌جاری حدود 19 هزار و 68 قطعه مرغ و جوجه نیمچه 45 روزه و اردک بین مردم توزیع شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

سیامرزکوهی بیان داشت: در تولید کود ارگانیک «ورمی کمپوست» تعداد 22 کارگاه آموزشی راه‎اندازی شد و علاقه‌مندان به تولید این کود از تسهیلات بانکی برخوردار شدند.

وی یادآور شد: در عرصه تولید قارچ خوراکی تعداد هشت کارگاه ساماندهی شده است و سعی کردیم گستره اقتصاد مقاومتی را در بین آحاد مردم ایجاد کنیم که شرایط ایجاد شده فقط محدود به بسیجیان نیست بلکه همه مردم می‎توانند به بسیج مراجعه کرده و از تسهیلات و خدمات مورد نیاز بهره‎مند شوند.

کشت بیش از یک تن زعفران در گرگان

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از توسعه کشت زعفران خبر داد و افزود: یکی از عرصه‎های تولید که به تازگی در گلستان و شهرستان گرگان اتفاق افتاد توسعه کشت زعفران است که از طریق مطالعه و بررسی‎های انجام شده امسال یک تن و 300 پیاز زعفران به مرحله کشت رفت و برداشت خوبی در آبان ماه صورت گرفت.

سیامرزکوهی بیان داشت: توسعه زعفران در زمین‎های دیم که مشکل آب دارند خوب جواب می‎دهد و درآمد آن نیز نسبت به سایر کشت‌ها مقرون به صرفه است.

وی از کشاورزان خواست تا از فرصت فراهم شده در عرصه تولید استفاده کنند و اظهار داشت: تاکنون بیش از شش تن سفارش زعفران از سوی کشاورزان برای دریافت پیاز زعفران شده است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از توزیع سه هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سال جاری خبر داد و گفت: چاه‎های آب فراوانی در منطقه وجود دارد و اعتبارات خوبی برای پرورش ماهیان گرمابی پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/83001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول