اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان – 24

ابداع دستگاه سنتز نانو جاذب هیبریدی توسط یک مخترع بسیجی گلستانی

دستگاه سنتز نانو جاذب هیبریدی توسط یک مخترع بسیجی از استان گلستان ابداع شد.

ابداع دستگاه سنتز نانو جاذب هیبریدی توسط یک مخترع بسیجی گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مشکور مخترع مورد حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان موفق به اختراع دستگاه سنتز نانو جاذب هیبریدی شد، مشکور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته شیمی کاربردی است که در ادامه بیشتر با وی آشنا می‎شویم.

فارس: لطفا از اختراع خود برایمان بگویید؟

مشکور: در این چند سالی که با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان فعالیت می‎کنم طرح‎های زیادی را با این سازمان به اتمام رساندم از جمله سنتز نانو جاذب هیبریدی، با توجه به اینکه بزرگترین مشکل کارخانجات و کشاورزی حذف فلزات سنگین و پساب‎های صنعتی است که به خوراک دام و طیور و انسان‎ها آسیب وارد کرده است لذا به این فکر افتادیم که بتوانیم بازده مفیدی از کار نانو داشته باشیم در این زمینه آمدیم ماده‎ای را سنتز کردیم که توانست با استفاده از موادی که در این نانو به کار بردیم پساب‎های صنعتی فلزات سنگین را تا حد ممکن پاسخ دهد و بی‎ضرر است.

فارس: چه چیزی سبب شد تا به فکر این اختراع افتادید؟

مشکور: هدف ما از دستگاهی که درست کردیم این بود که حمل و نقل دستگاه آسان باشد، دستگاه شیکر که تکان‎دهنده و مخلوط‎کننده مواد جامد در مایع و مایع در مایع است می‎تواند در انجام آزمایشات بسیار مفید واقع شود.

فارس: حمایت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان در حمایت از اختراعات شما چگونه بوده است؟

مشکور: انگیزه‎ای که به سازمان بسیج دارم هر روز که می‎گذرد بیشتر می‎شود به دلیل اینکه سازمان بسیج از طرح‎هایی که داشتم حمایت ویژه‌ای کرده است بنابراین بسیجیان، دانشجویان و مخترعان اگر واقعا طرح کاربردی دارند می‎توانند به بسیج مراجعه کنند تا مورد حمایت این سازمان قرار بگیرند.

فارس: سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان بیشتر از چه طرح‎های حمایت می‎کند؟

مشکور: مهمترین فعالیت‎های سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان حمایت از طرح‎های نوآورانه مخترعان، مبتکران و محققان بسیجی است، همچنین حمایت از پایان‎نامه‎های کاربردی کارشناسی ارشد و دکترا، معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی بسیج استان، شناسایی مشکلات، چالش‎ها و معضلات استانی از طریق خانه نخبگان علمی بسیج استان، جذب و بکارگیری سرباز پژوهشگر از دیگر حمایت‎هایی است که این سازمان از مخترعان و بسیجیان استان می‎کند.

انتهای پیام/83001/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول