اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان - 19

صادقلو: فرزندان ملت به پشتوانه بسیج در دیپلماسی خارجی رفتاری مقتدرانه دارند

استاندار گلستان گفت: اگر امروز فرزندان این مملکت در عرصه دیپلماسی خارجی عزت‎مندانه با دنیا مذاکره می‎کنند به پشتوانه بسیج و این ملت بسیجی است.

صادقلو: فرزندان ملت به پشتوانه بسیج در دیپلماسی خارجی رفتاری مقتدرانه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در محوطه استانداری گلستان اظهار داشت: مروری بر تاریخ کشور و صحنه‎های بزرگ فداکاری و ایثار بسیج در هشت سال دفاع مقدس، می‎تواند سند روشن تعبیر بسیج به عنوان هدیه خدا و کلید طلایی ملت ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی بسیج همان ملت است و ملت همان بسیجی است.

صادقلو با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از بسیج افزود: همه این تعابیر نشان می‎دهد که بسیج منحصر به یک دوره تاریخی خاص نیست، بلکه مستمر و جاری است.

وی ادامه داد: آغاز پیدایش بسیج از عرش و بنایش بر آن استوار است و استمرار آن تا اتصال به حکومت دادگستر امام منتظران، مهدی(عج) است.

استاندار گلستان با اشاره به شکل‎گیری بسیج پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمانه ما بسیج محصول یک انسان الهی است که در یک برهه حساس از تاریخ ملت ایران پایه‌گذاری شد که یقینا این کار بزرگ طرحی راهبردانه، هوشمندانه و زمان‎شناسانه بود.

صادقلو ادامه داد: بسیج در دفاع مقدس با دو بال شهادت و پیام‎رسانی، هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و آن را به سرمنزل مقصود رساند.

بسیج منحصر به دوره تاریخی خاص نیست

وی با تاکید بر این مطلب که هنوز نسبت به منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه بسیج عمل نشده است متذکر شد: باید این دو دیدگاه درباره بسیج استخراج شود و در به‎کارگیری از تعابیری که این دو بزرگوار استفاده کرده‎اند متمرکز شد، چرا که این این تعابیر به هیچ وجه فرمایشی و تعارفی نیستند.

صادقلو با اشاره به تعبیر امام (ره) مبنی بر این که «بسیج شجره طیبه الهی است» اذعان داشت: این سخن از یک تفسیر قرآنی انتخاب شده است و بسیج را همانند شجره طیبه‎ای قلمداد کرده، که ریشه در زمین دارد و با رابطه خاص با حضرت احدیت هیچ تندبادی آن را متزلزل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ریشه این درخت طیبه در عرش بنیان دارد و اینجاست که می‎توان وجه زمین و آسمانی برای بسیج و تفکرات بسیجی قایل شد.

استاندار گلستان با اشاره به دیگر تعبیر امام (ره) مبنی بر این موضوع که «بسیج مدرسه عشق است» خاطرنشان کرد: این مدرسه عشق در عرصه هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد و در رشادت‎ها و رفتار عاشقانه بسیجیان با حضرت دوست تجلی پیدا کرد.

صادقلو اضافه کرد: نگاه امام (ره) از بسیج یک مدل کربلایی است، آنجا که آنان جلوه های نور بودند و توفیق داشتند در مسیر فرمان‎برداری از ولی خود عاشقانه مسیر قرب‎الهی را طی کنند.

وی با اشاره به ادبیات مقام معظم رهبری درباره بسیج گفت: در این ادبیات ارزشمند «بسیج به مثابه ارتش عظیم مکتبی و مردمی است» که می‎توان از آن به عنوان مکتبی‎ترین و مردمی‎ترین نیروی مقاومت جهانی نام برد.

صادقلو تصریح کرد: اگر امروز فرزندان این مملکت در عرصه دیپلماسی خارجی عزت‎مندانه و قدرت‎مندانه با دنیا مذاکره می‎کنند، به پشتوانه بسیج و این ملت بسیجی است.

وی خطاب به بسیجیان حاضر در صبحگاه متذکر شد: باید بدانید شما سرباز اسلام هستید و یک سرباز اسلام باید اسلام را بشناسد و به دستورات الهی عمل کند.

استاندار گلستان یادآور شد: حضورتان را به عطر دلنواز قرآن کریم معظم بیارایید، چرا که قرآن منشا و سربرگ منطق و دانایی است.

صادقلو ابراز امیدواری کرد: بسیجیان با برداشتن گام در مسیر الهی، همچنان در عرصه‎های سرنوشت‎ساز ایران اسلامی نافذ و تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/83002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول