اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان ـ 15

کریمی‎اول: بسیج بازوی قوی ولایت است / روحانی در خنثی کردن فتنه‎ها در خط مقدم باشد

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از بسیج به بازوی توانمند و قوی ولایت نام برد و گفت: بسیج در صحنه‎های مختلف انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون نقش آفرینی بسیار بزرگی داشته و همواره وظایف خود را به نحو احسن انجام داده است.

کریمی‎اول: بسیج بازوی قوی ولایت است / روحانی در خنثی کردن فتنه‎ها در خط مقدم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کریمی‎اول ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیون بسیجی «فدائیان ولایت» گلستان که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی همواره پیشگام است که این مهم را دوستان و دشمنان نظام اسلامی به خوبی درک کرده‎اند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج برگرفته از تفکر بلند و استراتژی امام راحل است، تصریح کرد: امام می‎دانست این انقلاب که با شعار و آرمان بلندی در تقابل با دشمنان ایستاده است برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند مجموعه‎‎ای بسیار قوی، مقتدر، بااخلاص، ازخود گذشته و بدون چشمداشت است تا بتواند از آرمان‎های انقلاب پاسداری کند لذا بسیج مردمی شکل گرفت.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در خصوص وظایف روحانیت بیان داشت: روحانیون در جامعه وظیفه تبلیغ، ارشاد، مردمداری، دفاع از اسلام، ظلم‎ستیزی، شهادت‎طلبی، راهبری جامعه و هدایت انسان‎ها را بر عهده دارند لذا همه کسانی که در عرصه علم، فلسفه، منطق و علوم در قالب روحانیت هستند وظیفه دارند که آحاد ملت را به بصیرت و روشنگری دعوت کنند.

کریمی‎اول خاطرنشان کرد: در طول سال اگر می‎بینیم که تفکر شیعی و علوی استوار مانده است به واسطه حضور ولایت و روشنگری، در عرصه بودن روحانیت و شیعه بوده است.

وی نقش روحانیت را در پاسداری از اسلام ناب محمدی مهم خواند و یادآور شد: اگر روحانیت در دفاع از انقلاب که هدفش تجدید حیات اسلام، تفکر شیعی و علوی در قرن بیستم است لحظه‎ای قصور و کوتاهی کند قطع و یقین بدانید که به فرموده امام راحل قرن‎ها فسادی بالاتر از عصر ستمشاهی را شاهد خواهیم بود.

کسانی که علقه‎ای به امام و ولایت ندارند درصدد براندازی نظام اسلامی هستند

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان خطاب به روحانیون و طلاب بسیجی افزود: باید به عنوان سرباز ولایت از آرمان امام و حکومتی که در قرن بیستم به نام اسلام و اهداف الهی شکل گرفت حفاظت و حراست کنیم چراکه اگر خلل و خدشه‎ای به نظام اسلامی وارد شود اصل اسلام و ریشه تشیع زده خواهد شد.

کریمی‎اول تصریح کرد: روحانیون همانطوری که انقلاب اسلامی را به پشتوانه مردم به پیروزی رساندند باید در استمرار انقلاب نیز پیشگام باشند.

وی یادآور شد: اگر روحانیت آگاه در میدان نباشد در مقابل فتنه‎هایی که بر علیه انقلاب اسلامی شکل می‎گیرد ضربه جدی به پیکره دین و اسلام وارد خواهد شد که نمونه بارز آن در فتنه 88 خود را نشان داد، کسانی که علقه‎ای به امام و ولایت ندارند درصدد براندازی نظام اسلامی هستند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در فتنه 88 توطئه‎ای رقم خورد که سعی داشت آن عزت و افتخاری که نظام اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با اهدای خون هزاران شهید به دست آورده بود را فنا کند و دیدیم که چگونه انسان‎هایی که دم از پیروی خط امام را داشتند در مدت هشت ماه بزرگترین ضربه را به انقلاب اسلامی وارد کردند.

کریمی‎اول اظهار داشت: باید از آرمان‎های امام، اهداف و ارزش‎های اسلامی دفاع کرده و در مسیر ولایت گام برداریم و در این راستا روحانیت باید به عنوان پیش‎قراولان نظام اسلامی در صحنه باشند.

وی افزود: هیچ کسی نمی‎تواند ادعا کند این انقلاب را به وجود آورده است، نخستین کسی که پرچم اسلام را بلند کرد روحانیت بود بنابراین رسالت سنگین دفاع از ارزش‎های اسلامی به عهده این قشر از جامعه است در غیر این صورت دشمنان سوءاستفاده خواهند کرد.

فتنه‎گران 88 آرمان‎های امام راحل را زیرسئوال بردند

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: بسیاری از افراد که در فتنه 88 دم از امام می‎زدند اما دیدیم که بهتر از آمریکا، آرمان‎های امام راحل را زیر سئوال بردند و سرمایه‎ای برای اسرائیل شدند.

کریمی‎اول تاکید کرد: ظلم‎ستیزی و شهادت طلبی باید سرلوحه روحانیت قرار بگیرد و همواره در خط مقدم حضوری موثر داشته باشد بنابراین تا زمانی که روحانیت در این مسیر گام بردارد هیچگاه به اسلام، تفکر شیعی و علوی خدشه‎ای وارد نخواهد شد.

انتهای پیام/83001/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول