اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان – 30

سیامرزکوهی: سبک زندگی اسلامی با ترویج فرهنگ بسیجی نهادینه می‎شود

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه فرهنگ بسیج بیانگر ایثار، گذشت، مهرورزی، نوع‎دوستی و ساده‎زیستی است، گفت: سبک زندگی اسلامی با ترویج فرهنگ بسیجی نهادینه می‎شود.

سیامرزکوهی: سبک زندگی اسلامی با ترویج فرهنگ بسیجی نهادینه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس سیامرزکوهی ظهر امروز در مراسم جمع بسیجیان شهرستان گرگان اظهار داشت: اگر فرهنگ بسیج در جامعه نهادینه شود اصلاح‎کننده سبک زندگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: آحاد مردم که به ارزش‎های اسلامی ارزش قائل هستند حتی اگر پرونده‎ای در بسیج نداشته باشند، بسیجی هستند، بسیج یک حرکت فرهنگی است و بسیجیان باید مطالبه مقام معظم رهبری را در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی به بهترین نحو تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه دهند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: سبک زندگی اسلامی می‎تواند بسیاری از مشکلات زندگی در جامعه را مرتفع کند که مسئولان در ترویج این فرهنگ رسالت سنگینی دارند.

سیامرزکوهی با تاکید بر اینکه سبک زندگی بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‎سازی نوین اسلامی است، یادآور شد: ما در ابعاد ابزاری پیشرفت و تمدن‎سازی نوین اسلامی که بخش‎های علم، صنعت، سیاست و اقتصاد را شامل می‎شود وضعیت خوبی داریم.

وی بیان داشت: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور در سبک و فرهنگ زندگی حاکم شده نشان می‎دهد یک عقب‎ماندگی در این زمینه وجود دارد که جامعه باید از این وضعیت رهایی پیدا کند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با تاکید بر اینکه ادبیات سبک زندگی اسلامی باید در گفتمان جامعه ایجاد شود، ابراز داشت: با ایجاد این گفتمان می‎توان نسبت به آسیب‎شناسی و چاره‎جویی مشکلات اقدام کرد که در این راستا از فرهیختگان و نخبگان حوزه و دانشگاه دعوت کردیم تا در این عرصه وارد شوند و فعالیت کنند.

سیامرزکوهی با بیان اینکه بسیج به سهم خود در موضوعات الزامات اخلاقی، رفتاری و عملی ورود کرده است، گفت: رعایت حقوق شهروندی، وجدان کاری و انضباط اجتماعی، فرهنگ رانندگی، رعایت حقوق متقابل همسر و فرزندان، الگوی تفریح سالم و الزامات اخلاقی نظیر صبر، گذشت، افزایش ظرفیت وجودی، تواضع، راستگویی از جمله مواردی است که همواره بر آن تاکید داریم.

وی خاطرنشان کرد: توقع مقام معظم رهبری از بسیج مستضعفین این است که بسیج باید در بخش سبک فرهنگی و زندگی نقش‎آفرین باشد که لازمه این موضوع این است که هر یک از افراد به باور سبک زندگی اسلامی برسند آن وقت می‎توان توصیه اسلام را که نگاه به خردورزی، اخلاق و رعایت حقوق است را به عنوان پایه‎های اصلی فرهنگ بسیج بکارگیری کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی تمم جوانب فردی و اجتماعی را دربرمی‎گیرد، گفت: اگر این سبک در خانواده و اجتماع نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد بنابراین اشاعه فرهنگ بسیج بهترین روش در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.   

انتهای پیام/83001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول