اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق

آموزش و پرورش هرمزگان و شرکت توزیع برق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق در بین دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و مربیان استان در تمامی مقاطع تحصیلی، اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و شرکت توزیع برق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آموزش و پرورش هرمزگان و شرکت توزیع برق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان صبح امروز در این آیین با اشاره به سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف برق اظهار داشت: ضرورت توسعه پایدار منطقه و نیز اهمیت حامل‌های انرژی در جامعه و حفظ محیط زیست از یک طرف و از سوی دیگر نقش موثر دانش آموزان در خانواده‌ها به منظور افزایش سطح آگاهی و همکاری گسترده اقشار جامعه در زمینه پیاده سازی طرح‌های مدیریت مصرف برق و در نهایت کاهش پیک مصرف در فصل تابستان، تفاهمنامه‌ای تحت عنوان "همیاران بابا برقی" بین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در چهار بند منعقد و پس از تنفیذ قابل اجرا از سمت هر دو طرف است.

عبدالصاحب ارجمند افزود: این تفاهم‌نامه با موضوع اصلاح و بهینه‌سازی الگو مصرف انرژی الکتریکی و نیز افزایش میزان سطح آگاهی مشترکین خانگی و همکاری گسترده این قشر از جامعه در خصوص رعایت مدیریت مصرف برق و کاهش پیک بار مصرف در فصل تابستان با ایجاد فرهنگ‌سازی از طریق ارائه آموزش‌های منظم، کنترل و ایجاد انگیزه در بین اقشار دانش‌آموزان، مدیران و مربیان در مقاطع مختلف تحصیلی دبستان، راهنمایی و متوسطه استان هرمزگان با همکاری طرفین مذکور منعقد می‌شود.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه از تاریخ تنفیذ برای مدت پنج سال بین طرفین برقرار و اجرا می‌شود و در صورت تشخیص و تمایل طرفین این تفاهم‌نامه در سر رسید خود قابل تمدید است.

ارجمند تهیه، تدارک و آماده‌سازی کلیه ملزومات و مطالب آموزشی مورد نیاز برای اجرای طرح همیاران بابا برقی در کل استان، ارائه طرح همیاران بابا برقی به مدیران، معلمان، رابطین طرح در مدارس و دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی، برگزاری بازدیدها، اردوهای آموزشی، سمینارهای توجیهی، مسابقات و برنامه‌های انگیزشی ویژه داوطلبین طرح، برگزاری جشن برترین همیار بابا برقی با حضور هنرمندان محبوب کودکان و نوجوانان و اهدای جوایز ارزنده به داوطلبین ممتاز طرح در قالب نوشتار، فیلم و صوت را از تعهدات شرکت توزیع برق در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به تعهدات آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه بیان داشت: معرفی و ابلاغ طرح به نواحی و شهرستان‌های تابعه و انجام هماهنگی‌های لازمه به منظور آغاز طرح، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اردوها و بازدیدهای آموزشی، جانمایی مطالب آموزشی به منظور اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها از اهم این تعهدات است.

احمد آخوندی افزود: رویکرد آموزش و پرورش در پذیرش این تفاهم نامه بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌های خود با تلاش مجدانه و مستمر همه مشارکت‌کنندگان در طرح، ضمن رعایت الگوی مصرف، زمینه‌ساز توسعه پایدار منطقه و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه در حوزه انرژی باشد تا از این راه از این نعمت ارزشمند پاسداری کرده و شاهد پیشرفت و رفاه نسل‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/88007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول