اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه طرح محیط‌یار بین آموزش و پرورش و محیط زیست کهگیلویه

تفاهم‌نامه طرح محیط‌یار بین اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و محیط زیست این استان به امضاء رسید.

امضای تفاهم‌نامه طرح محیط‌یار بین آموزش و پرورش و محیط زیست کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در اداره کل آموزش و پرورش این استان تفاهم‌نامه اجرای طرح محیط‌یار دانش‌آموزی امضاء شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی و امضاء این تفاهم‌نامه، با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست مستلزم مشارکت همگانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

هادی زارع‌پور با اشاره به نقش اساسی فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش گفت: آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت محیط زیست در زندگی، عوامل تخریب محیط زیست و  آسیب‌های وارده بر محیط زیست در ابعاد محلی، جهانی، منطقه‌ای و شناخت و بکارگیری رفتارهای مناسب با محیط زیست از اهداف اصلی این طرح است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌های ارتقاء محیط زیست در دولت تدبیر و امید و همچنین برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش و نیز پیشبرد راهکار هشت سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر اساس این تفاهم‌نامه این طرح در تمامی مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست نیز در این نشست عنوان کرد: ابعاد علمی و تخصصی طرح با مشارکت آموزش و پرورش و محیط زیست تهیه و در مدارس اجرا می‌شود.

عطا پورشیرزاد ادامه داد: این طرح براساس ماده 189 قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با آموزش‌های محیط زیستی به دانش آموزان در گستره استانی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دورنمای روشنی برای حفاظت و صیانت از محیط زیست رقم خواهد خورد چرا که نسل‌های آینده در مراحل اولیه آموزش خود و به صورت علمی با مقوله محیط زیست آشنا می‌شوند.

انتهابی پیام/82008/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول