اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک تأکید کرد

لزوم نهادینه‌سازی مشارکت‌های مردمی در حوزه آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بستک بر لزوم نهادینه‌سازی و ساماندهی مشارکت‌های مردمی در این حوزه تاکید کرد.

لزوم نهادینه‌سازی مشارکت‌های مردمی در حوزه آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی ظهر امروز در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی و خیرین با بیان اینکه توجه اولیا و مردم به آموزش و پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان، بهترین زمینه‌های مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت را فراهم آورده است، اظهار داشت: باید بر مشارکت‌های مردمی و خیرین در آموزش و پرورش بیش از پیش تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در آموزش و پرورش پدیده‌ای است که از دیر باز مورد توجه بوده است، اظهار داشت: خیرین کسانی هستند که با دست‌های پر مهرشان مهربانی را به دیگران هدیه می‌دهند و این مهربانی‌ها شاید سرمایه اصلی فردی برای زندگی شان باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک افزود: بایستی با توجه جدی به امر تعلیم و تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان و عنایت ویژه به آموزش و پرورش زمینه‌های لازم را جهت ایجاد همزبانی، همدلی و همراهی بیش از پیش و ترغیب مشارکت مردم و خیرین در منطقه فراهم گردد.

وی استفاده از منابع، امکانات مالی، فکری منطقه و نظارت‌های مردمی و محلی در پاسخ‌گویی به نقایص و برطرف کردن تنگناها و مشکلات مالی آموزش و پرورش را از مهم‌ترین دستاوردهای مشارکت مردم و خیرین آموزش و پرورش دانست.

توکلی سازماندهی و نهادینه نمودن خود یاری اولیا در آموزش و پرورش، حمایت از خیرین مدرسه‌ساز و تشویق مردم جهت واگذاری زمین و ساختمان به آموزش و پرورش، استفاده از منابع بخش خصوصی و ... را یکی از اهداف دیگر کمیته مشارکت‌های مردمی و خیرین عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر مردم در عرصه آموزش و پرورش باعث احساس مسئولیت بیشتر اولیا می‌شود و زمینه مناسبی جهت ابراز مطالبات منطقی از این دستگاه می‌شود، افزود: مشارکت مردم در آموزش و پرورش یک اصل خدشه ناپذیر و عنصر تحول در آموزش و پرورش است و مضافا اینکه تربیت نیروی انسانی، به عنوان مهمترین منابع ملی قلمداد می‌شود.

وی در پایان این نشست که با حضور خیرین، نمایندگان خیرین، کارشناس پشتیبانی و خدمات آموزش و پرورش و کارشناس مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در دفتر این مدیریت برگزار شد، گفت: اساسی‌ترین راه در جهت مشارکت دادن فعال مردم در امر آموزش و پرورش آگاه نمودن آنان با چگونگی مشارکت و انواع مشارکت اهداف مورد نظر است.

انتهای پیام/88006/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول