اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تخلیه خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش گیلان ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طبق قانون، مهلت سکونت خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش گیلان به پایان رسیده و همکاران فرهنگی باید نسبت به تخلیه خانه‌ها اقدام کنند.

تخلیه خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش گیلان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب نجف‌زاده امروز در جمع خبرنگاران چگونگی تصرف خانه‌های سازمانی توسط فرهنگیان بازنشسته و شاغل آموزش و پرورش استان گیلان را تشریح کرد.

وی درباره خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش افزود: طبق مواد قانونی خانه‌های سازمانی یک سری مقررات و ضوابط خاص خود را دارند که مربوط به قانون سال 47 است.

این مسئول ادامه داد: خانه‌های سازمانی در اختیار افرادی قرار می‌گیرند که شرایط لازم از جمله غیربومی بودن و استفاده از پست‌های سازمانی را داشته باشد اما در آموزش و پرورش این واگذاری بر اساس روابط بوده است.

وی با بیان اینکه افرادی که اکنون در خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش سکونت دارند مهلت اجاره آنها به اتمام رسیده است، تصریح کرد: طبق گزارش سازمان بازرسی از 47 خانه سازمانی رشت تعداد 45 خانه مهلت اجاره به پایان رسیده و باید خانه‌ها را تخلیه کنند در حالی که افراد دو برابر مهلت قرارداد خود و بیشتر از یک و یا 2 سال در منازل سازمانی آموزش و پرورش زندگی می‌کنند.

نجف‌زاده با بیان اینکه امسال طبق مصوبه مجلس و قانون موظف شدیم خانه‌های سازمانی را به فروش برسانیم، افزود: موضوع در شورای ویژه استانی مطرح شد و مراجع نظارتی استان از جمله بازرسی گیلان از ما توضیح خواست که در این زمینه چه اقدام‌هایی را انجام داده‌ایم و حکم کردند در اسرع وقت باید خانه‌های مذکور تخلیه شود در غیر این صورت افراد خاطی به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی و انتظامی استان با وجود اخطارهایی که به ساکنان خانه‌های سازمانی داده‌اند متوسل به زور و اجبار شدند که اگر تخلیه نکنند وسایل آنها به بیرون ریخته می‌شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه انتظار ما از فرهنگیان ساکن خانه‌های سازمانی تبعیت از قانون است، یادآور شد: آنها انتظار دارند خانه‌های سازمانی به خودشان فروخته شود در حالی که طبق قانون ما قادر به فروش خانه‌های سازمانی نیستیم و هنوز بسیاری از این منازل اسناد تفکیکی ندارند و نمی‌توانیم آنها را به فروش برسانیم.

وی بیشتر مشکل اشغال خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش را در رشت عنوان کرد و متذکر شد: بیشتر افراد بازنشسته و شاغل فرهنگی هستند و از سال 89 اخطارهایی داده بودیم اما حاضر نیستند خانه‌ها را تخلیه کنند.

نجف‌زاده مدت قراردادها را سه تا پنج ساله ذکر کرد و یادآور شد: این قراردادها تمدید نشده و برخی‌ها تا 2 برابر زمان خود در خانه‌های سازمانی سکونت دارند.

وی تعداد خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش گیلان را 80 خانه ذکر کرد و افزود: در این خانه‌ها از تمام رده‌های آموزش و پرورش ساکن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: از 45 واحد خانه سازمانی آموزش و پرورش در رشت، تعداد 6 واحد قرارداد پنج‌ساله، 24 واحد قرارداد چهار ساله، هفت واحد قرارداد سه‌ساله، سه واحد قرارداد 2 ساله و پنج واحد قرارداد یک ساله دارند که اکنون خارج از تعهدات خود در این خانه‌ها ساکن هستند.

نجف‌زاده با تأکید بر اینکه تمام این خانه‌ها باید تخلیه شوند، خاطرنشان کرد: طبق مراجع قانونی، برای تخلیه خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش اقدام می‌شود.

وی درباره فروش خانه‌های مذکور به ساکنان فعلی آن، متذکر شد: سازمان بازرسی این افراد خاطی را به عنوان ساکن نمی‌شناسد و معتقد است خانه‌ها از طریق مزایده عمومی به فروش برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه‌های سازمانی آموزش و پرورش طبق قانون باید به فروش برسند، یادآور شد: خانه‌های سازمانی دیگر به هیچ فردی واگذار نمی‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول