اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تدوین آیین‌نامه حقوقی دانش‌آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه حقوقی دانش‌آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

تدوین آیین‌نامه حقوقی دانش‌آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمیدرضا کفاش شامگاه یکشنبه در نشست اداری استان مرکزی شعار آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید را "محور توسعه، توسعه انسانی است" عنوان کرد و گفت: توسعه انسانی در دستگاه‌های آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید از نیروهای زبده و کارآمد استفاده کنند و بدانند که انتقاد سبب رشد و تکامل هر چه بیشتر نیروهای انسانی و بخش‌های مختلف می‌شود خاطرنشان کرد: اگر طالب توسعه انسانی هستیم باید به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت و جامعه دانش‌آموزی بیش از گذشته مورد اهمیت دهیم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: در سند تحول بنیادین تحول آموزش و پرورش تربیت به عنوان اصلی‌ترین هدف مشخص شده و مثلث آموزش و پرورش، جامعه و خانواده برای تحقق تربیت و رسیدن به حیات طیبه تمام امکانات خود را به کار می‌گیرد و در رابطه تعاملی آموزش و پرورش را در راستای تحقق اهداف سند بنیادین کمک می‌کند.

کفاش با تاکید بر لزوم همت و تلاش و همکاری دستگاه‌ها برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین از مرحله تثبیت به مرحله اجرا درآمده و باید برای ایجاد حلقه‌های واسط طراحی مهندسی صورت گیرد و نقشه‌های راهبردی این سند با همکاری بدنه کارشناسی استان‌ها کامل شود.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری در بازگشایی مدارس ادامه داد: نظام آموزش و پرورش از سخنان رئیس جمهور 20 محور اصلی را استخراج و در دستور کار برای سال تحصیلی جدید قرار داده است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تکیه بر قانون‌مداری، تامین کامل امنیت جسمی و روانی دانش‌آموزان و ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور بر احیای فرهنگ مکتوب و نقد مودبانه در مدارس تاکید کردند.

کفاش افزود: رئیس جمهور بر احیای زنگ انشاء و تشویق دانش‌آموزان بر نوشتن و احیاء فرهنگ مکتوب تاکید داشتند و در همین راستا دستورالعمل زنگ کتاب در مدارس ابتدایی به استان‌ها ارسال شده و برای مقطع متوسطه این مهم در دست پیگیری است.

وی غنی سازی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس و راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی، بسیج نیروهای صاحب صلاحیت برای ایجاد فضاهای آزاد اندیشی و ایجاد زنگ گفت‌وگو به ویژه برای مقاطع متوسطه را از دیگر موارد مورد تاکید رئیس جمهور در بازگشایی مدارس عنوان کرد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه حقوقی دانش‌آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اذعان داشت: این آیین‌نامه در اولین جلسه مجلس دانش‌آموزی با حضور رئیس جمهور ابلاغ و در مدارس اجرایی خواهد شد.

کفاش متذکر شد: پرسش مهر رئیس جمهور امسال با عبارت «اگر پدر شما رئیس جمهور باشد چه توصیه‌ای به وی می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در تمام ابعاد زندگی جامعه ایران بگستراند» تعیین شده است و در کنگره اردیبهشت سال 93 برگزیدگان کشوری تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/87001/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول