اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت مطرح کرد

افزایش نرخ رشد طلاق در جیرفت

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: در جیرفت با وجود بافت فرهنگی، مذهبی و سنتی که طلاق را امری نکوهیده می‌داند شاهد رشد بالای نرخ طلاق هستیم.

افزایش نرخ رشد طلاق در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمدعلی انجم‌روز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهضت عاشورا حادثه عظیمی بود که امام حسین (ع) این حرکت را انجام داد و در طول تاریخ ماندگار است، اما حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) این فرهنگ را نشر دادند.

وی افزود: باید خوبی‌ها و آنچه موجب بالندگی و تداوم ارزش‌های امت اسلامی است را گسترش دهیم، زیرا گسترش بدی و منکر آثار مخربی برای مردم دارد و اصحاب رسانه که در این زمینه نقش مهمی دارند به خوبی گام بردارند.

انجم‌روز تصریح کرد: اصحاب رسانه در حوزه قضا و قضاوت می‌توانند، کمک شایانی داشته باشند و اگر جامعه و قوه قضائیه را بشناسند و مسائل حقوقی و درمانی جامعه را ریشه‌یابی کنند، می‌توانند در کاهش جرائم نقش خوبی داشته باشند.

وی با اظهار تأسف از روند رو به رشد آمار طلاق خاطرنشان کرد: در جیرفت نیز با وجود بافت فرهنگی، مذهبی و سنتی که طلاق را امری نکوهیده می‌داند این مورد افزایش زیادی داشته است.

رئیس دستگاه قضای جیرفت با بیان اینکه طلاق از منظر دین و سیره نبوی ناپسند است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از 80 درصد موارد طلاق، ازدواج‌های بدون شناخت و تحقیق هستند که با دوستی و آشنایی در خیابان، میهمانی‌ها و سایر محافل عمومی به وقوع پیوسته است.

انجم‌روز با اشاره به استحکام ازدواج‌هایی که با شناخت خانواده‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: اگر مبلغان و صاحبان منبر در این زمینه ورود کنند با آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جوانان از چنین ازدواج‌ها و سپس طلاق‌هایی پیشگیری می‌شود.

وی به طرح پرونده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال پرداخت و افزود: چند شرکت ثبت شده و مجوز دار در شهرستان جیرفت اقدام به تصرف اراضی منابع طبیعی کرده‌اند و پس از قطعه‌بندی برخی از این قطعه‌ها به فروش رسیده است، اما تاکنون سند محکمی دال بر تصرفات مسکونی ارائه نشده است.

انجم‌روز افزود: منابع طبیعی به عنوان متولی این زمین‌ها علیه این شرکت‌ها دادخواست حقوقی ارائه کرده است و روند بررسی آن با جدیت دستگاه قضا در حال انجام است.

وی بیان داشت: این زمین‌های مورد بحث 100 هکتار است و تا بررسی و رأی نهایی هرگونه عملیات خرید و فروش و تصرف در آنها غیر قانونی و جرم است و با کسانی که در این پرونده قصور داشته و یا دخالت کردند برخود قاطع می‌شود.

انجم‌روز اظهار داشت: مردم در هنگام خرید زمین به اعتبار اسناد فروشندگان توجه داشته و از نهاد‌های مربوطه و مراجع ذیصلاح چون ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استعلام کنند.

وی بیان داشت: هر گونه تعرض به اراضی ملی را رسیدگی قضایی می‌کنیم و اراضی از دست متجاوزان پس گرفته شده است.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: پرونده مربوط به موقوفات ربع رشیدی در شهرستان جیرفت در شعبه دوم دادگستری از ناحیه اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/80002/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول