اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی فارس با یک کارشنا‌س خانواده مطرح شد

‌مهم‌ترین علل وقوع طلاق/سن طلاق در سیستان و بلوچستان رو به کاهش است

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده در سیستان و بلوچستان گفت: امروز انحرافات اخلاقی زوجین، در صدر علل وقوع طلاق قرار گرفته که این امر زاییده‌ تهاجم فرهنگی غرب است.

‌مهم‌ترین علل وقوع طلاق/سن طلاق در سیستان و بلوچستان رو به کاهش است

عباس نورزایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نهادها و سازمان‌های متولی علاوه بر پیشبرد فعالیت‌های اصلی حیطه کاری خود، روی مبحث آثار منفی روابط قبل از ازدواج دختران و پسران متمرکز شوند.

وی افزود: شاخص نسبت ازدواج به طلاق، همچنین میانگین سن طلاق در سیستان و بلوچستان رو به کاهش و ازدواج افزایش یافته و به طور میانگین برای دختران به 22 سال و برای پسران به 4/27 سال رسیده است.

وی با اشاره به علل وقوع طلاق در سطح کشور بیان کرد: چندی قبل دو عامل بیکاری و اعتیاد در صدر علل وقوع طلاق قرار داشت، اما امروز انحرافات اخلاقی زوجین، در صدر علل وقوع طلاق قرار گرفته که این امر زاییده‌ تهاجم فرهنگی غرب و حاصل اشاعه‌ فیلم‌های هالیوودی، شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، ضریب نفوذ اینترنت و ضریب نفوذ تلفن همراه است.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده پذیرفتن واقعیتی به نام ابزارهای توسعه و پیشرفت کشورها را ضروری دانست اما باید سطح آگاهی خانواده‌ها را نسبت به مقاصد و اهداف دشمن بالا برد.

وی حیاءزدایی، ترویج مثلث عشقی و روابط بی حد و حصر زنان و مردان را قبل و بعد از ازدواج، عادی جلوه دادن شرب خمر، ترویج خشونت را به منظور از بین بردن نهاد خانواده، از جمله اهداف دشمن برشمرد و اعلام کرد که سن آرایش دختران به 13 سال کاهش یافته و کشورمان در مصرف لوازم آرایشی رکورددار است.

نورزائی ادامه داد: باید آحاد جامعه را نسبت به مقاصد شوم دشمن آگاه ساخت و حساس کرد، گفتمان‌های ازدواج و خانواده‌ موفق، کارگاه‌های آموزشی خانواده، تولید فیلم‌هایی در این خصوص از جمله فعالیت‌هایی است که باید اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: باید خانواده‎ها همان‌گونه که جشن تولد برای فرزندانشان برگزار می‌کنند، جشن تکلیف فرزندان خود را نیز خود برگزار و بر آن پافشاری داشته و روابط محرم و نامحرم را بدانند، جشن تکلیف فقط به مدارس با مراسمی اندک خلاصه نشود بلکه مساجد، ادارات و مؤسسات خیریه و مذهبی نیز در این خصوص فعال شوند و این موضوع را برجسته کنند.

وی به طرح خانواده‌ی مطهر اشاره کرد و در خصوص مسابقه‌ کتابخوانی خانواده‌ مطهر اذعان داشت: «این مسابقه در تیراژ 20 هزار جلد کتاب «آثار منفی دوستی‌های قبل از ازدواج» تألیف استاد حورائی در سطح شهر زاهدان اجرا می‌شود و مراسم قرعه‌کشی و اهداء جوایز آن روز 21 دی ماه مصادف با به ولایت رسیدن حضرت مهدی(عج) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/75005/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول