اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شعبه 9 حقوقی دادگستری کرمان عنوان کرد

عدم تفاهم اخلاقی دلیل افزایش طلاق‌های توافقی

رئیس شعبه 9 حقوقی دادگستری کرمان گفت: وجود نداشتن تفاهم اخلاقی میان زوج‌ها از دلایل افزایش طلاق‌های توافقی است.

عدم تفاهم اخلاقی دلیل افزایش طلاق‌های توافقی

غلامرضا امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه بخشی از افزایش پرونده‌های طلاق در محاکم استان کرمان به‌دلیل افزایش جمعیت است، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از پرونده‌ها نیز به انحطاط اخلاقی جامعه و افراد بر می‌گردد.

رئیس شعبه 9 حقوقی دادگستری کرمان تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به شعبه‌های دادگستری استان کرمان در امور خانواده مربوط به طلاق است که طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوجه و طلاق به درخواست زوج به ترتیب بیشترین فراوانی را دارد.

وی فقر فرهنگی و فقر اقتصادی را از جمله دلایل بروز طلاق دانست و بیان داشت: اگر تمام علل و عوامل منجر به طلاق را معطوف به این موضوعات بدانیم، پس دولت مردان باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با فقر اقتصادی و نیز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه به کار گیرند.

این مقام قضایی تاکید کرد: تقوای الهی مهمترین اصلی است که از انحطاط اخلاقی و رفتاری زوج‌ها جلوگیری کرده و بر استحکام بنیان خانواده‌ها می‌افزاید.

امیری افزود: مهریه‌های بالا نه تنها نمی‌تواند موجب خوشبختی زوج‌ها شود، بلکه در مواردی موجود بروز برخی مشکلات بین زوج‌ها نیز می‌شود.

وی نبود تفاهم اخلاقی بین زوج‌ها را از علل افزایش طلاق‌های توافقی ذکر کرد و افزود: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و استفاده از ماهواره‌ها در ایجاد این عامل بسیار تاثیرگذار هستند.

رئیس شعبه 9 حقوقی خاطر نشان کرد: گرایش به معنویت، تلاش برای انجام معروف و پرهیز از منکر، ترک معاصی، تعدیل خواهش‌ها و توقعات و مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران از جمله عوامل تحکیم دهنده بنیان خانواده‌ها به شمار می‌روند.

امیری ابراز داشت: آموزش حقوق و تکالیفی که قانون و شرع برای زوج‌ها تعیین کرده در تحکیم بنیان خانواده‌ها بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول