اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نشست آسیب‌شناسی نظام خانواده مطرح شد

امکان کاهش نرخ طلاق با انتخاب صحیح و افزایش آگاهی

یک متخصص مسائل خانواده گفت: کلانشهر مشهد بیشترین آمار متخصصین حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره در سطح کشور را دارد و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان آگاهی مردم را نسبت به عوارض طلاق و راهکارهای جلوگیری از آن افزایش داد.

امکان کاهش نرخ طلاق با انتخاب صحیح و افزایش آگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین نشست تخصصی آسیب‌شناسی نظام خانواده با حضور اساتید علوم تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان توسط مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حمید اصغری‌پور اظهار داشت: یکی از مواردی که در این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفته، بهداشت و سلامت روان در خانواده است که در این نشست سعی خواهد شد با رویکردی علمی به این موضوع نگاه و در مورد آن بحث و گفت‌وگو شود.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده مبنی بر افزایش میزان طلاق در کشور عنوان داشت: با مقایسه آماری بحث طلاق در جوامع و کشورهای مختلف متوجه این موضوع می‌شویم که آمار طلاق در کشور ما هنوز نسبت به بسیاری از کشورها در سطح پایینی قرار دارد و تنها دلیل نگرانی روند رو به رشد این معضل اجتماعی است که با برنامه‌ریزی می‌توان آن را سامان بخشید.

اصغری‌پور با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل نگرانی در حوزه خانواده بحث انتظارات جامعه و کشور از خانواده و ازدواج است، ادامه داد: در کشور و جامعه ما کانون خانواده مرجعی است برای رفع بسیاری از نیازهای طبیعی و انسانی که این موضوع باعث شده است سطح توقع ما از خانواده بالا رود.

وی افزود: شهر مشهد بیشترین آمار متخصصین حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره در سطح کشور را داراست و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان آگاهی مردم را نسبت به عوارض طلاق و راهکارهای جلوگیری از آن را به جامعه تزریق نمود.

اصغری‌پور با تاکید بر نقش آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی در این حوزه گفت: توجه به موضوع به روز بودن اطلاعات می‌تواند نقش بسزایی در برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در این حوزه داشته باشد.

وی افزود: اساس و بنیاد هر جامعه‌ای خانواده است و هر کس در هر جایگاه و منصبی ریشه در خانواده دارد؛ این موضوع اهمیت و نقش والای خانواده در اجتماع را گوشزد می‌کند و لازم است تمام دستگاه‌ها برای بهسازی مشکلات و آسیب‌های خانواده فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/2202/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول