اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهشگاه ناجا در استان سمنان:

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق رهاورد بدحجابی است

مسئول پژوهشگاه ناجا در استان سمنان گفت: حجاب مختص اسلام نیست و امروز باید دانست که کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق رهاورد بدحجابی است.

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق رهاورد بدحجابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، سیدفهمیه میرسید امروز با بیان اینکه حجاب و عفاف متمایزکننده زنان با کرامت و با تقوا از زنان بی‎تقوا و ضعیف‎النفس است، گفت: اسلام به عنوان دینی جهان‎شمول و فرازمانی که بر همه نیازها و مطالبات روحی، روانی، جسمی از زمان و مکان انعقاد نطفه تا مرگ تأکید دارد، حجاب را هم در راستای این نیازها قرار داده است و آیات بسیاری بر این مهم تأکید دارند و دین‏پژوهان و محققان و متفکران اسلامی نیز کتاب‏ها و نظریه‏ها و سخنان زیادی در این باره بیان کردند.

میرسید افزود: کسی که از پوشش در محدوده خواسته‏های دین فاصله می‏گیرد از حیا بیرون آمده و شرم از عریان بودن خود برابر نامحرمان و افرادی که ممکن است امنیت او را به خطر بیندازند، ندارد و ممکن است عفاف و پاکدامنی خود را هم از دست بدهد.

وی اظهار کرد: بی‏پوشش، عفاف داشتن معنا ندارد، از طرفی باید دقت کرد این حربه و حیطه‏ای دیگر در جنگ نرم دشمن است که در اذهان ماندگار کند که پوشش را رعایت نکردن دلیل بر عدم بی‎امنیتی یا عفیف نماندن نیست در حالی بسیار روایت این را نقض کرده‏اند زن در سایه حفظ خود از نامحرم به آرامش روحی و سلامت جسمی می‏رسد.

حجاب مختص اسلام نیست

مسئول پژوهشگاه ناجا در استان سمنان بیان کرد: آثاری بر جای مانده از گذشته‏های دور، نشان‎گر پیشینه تاریخی و دیرینه پوشش است و تنها به اسلام اختصاص ندارد، مانند تصاویر نقاشی‏های مصری از سه هزار سال قبل که دختران بدنشان پوشیده است.

میرسید افزود: در یونان، روم، مصر و ایران باستان زنان شهرنشین و ثروتمند خود را می‏پوشاندند و از نظرها دور نگه می‏داشتند و باید گفت حجاب مختص و محدود به زمان خاصی نیست و در آیین و ادیان مختلف حجاب لازم شمرده می‏شده است و در زمان بعثت و قبل و بعد از آن زنان ایرانی از پوشش کامل برخوردار بوده‏اند.

وی ادامه داد: در کتاب مقدس تورات و کتاب فقهی تلمود که آیین‎نامه زندگی یهودیان است به صراحت وجوب پوشش از سر نامحرمان در بیرون از خانه، نهی از تشبیه زن به مرد و مرد به زن در پوشش، منع اختلاط با زنان بیگانه و ... بیان شده است.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی افزود: اگر زنی این قانون یهود را نقض می‏کرد، مثلاً بی آنکه سر را بپوشاند با مردان حرف می‏زد در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.

بدحجابی عامل نابودی ارزش‏ها و حریم‏هاست

میرسید تصریح کرد: بدحجابی ریشه بسیاری ناهنجاری‏ها، جرم‏ها، نابودی ارزش‏ها و حریم‎ها است و یکی از عواقب آن وارد شدن افراد با پوشش نامناسب و یا بعضاً با هدف‏ها و افکار زشت و غیردینی بر حریم خانواده‏هاست که منجر به عدم اعتماد دینی زوجین و در نهایت سوءظن در بسیاری مواقع نابودی این نهاد ارزشمند در دین اسلام است.

وی اظهار کرد: بدحجابی خود را در نگاه سودجویان مناسب برای انجام هر تخلف دینی و قانونی قرار داده است تا جایی که بسیاری مشاغل با درآمد پایین، با بیان آزادی در پوشش و رفتار و راحتی در کار به زنان بدحجاب واگذار می‏شود و این زنان غافل هستند که حجاب را دین قرار داد تا زن آزادی حضور همراه با امنیت داشته باشد.

مدرس دانشگاه سمنان گفت: چیزی که به عنوان تناقض و مانع اساسی آزادی‏ها و فعالیت‏های اجتماعی زن محسوب می‏شود علاوه بر نگاه جرم‏اندیش و متحجرانه که نسبت به مسئله حجاب و زن و آزادی‏های اجتماعی او همواره بوده امروزه حتی کسانی که دموکراسی را در غرب پایه‏گذاری کردند به آن معترف هستند رویکرد متعارض با فرهنگ مبتنی بر فطرت پاک بشری و همین نگاه ابزاری و درجه دوم به زن ما باشد.

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق رهاورد بدحجابی است

میرسید عنوان کرد: بدحجابی راهی برای رهایی از مسئولیت‏پذیری، کاهش ازدواج و افزایش طلاق می‏شود و چون فرد ارضای نیازهای عاطفی و شخصی خود را در این راه می‏بیند.

وی گفت: بدحجابی بسیاری ناهنجاری را به هنجار و ضدارزش‏ها را به ارزش تبدیل می‏کند و بسیاری حریم‏ها را بر می‏دارد و دختران بدحجاب به پدران خود آن طور که باید احترام نمی‏گذارند و جایگاه پدر به عنوان مدیر خانواده و توجه به حرف‏ها و توصیه‏های او را بر خود لازم نمی‏بینند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول