اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر:

آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر گفت: آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است.

آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است

محسن داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابهر اظهار کرد: ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده یکی از موضوعاتی است که به کرات توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن شرایط لازم برای ازدواج جوانان یکی از سنت‌های حسنه است، گفت: کمیته امداد امام خمینی نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه و کمک به ازدواج آسان جوانان اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه با بیان اینکه اعطای کمک هزینه ازدواج به مددجویان به صورت اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج انجام می‌شود، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 43 فقره کمک هزینه ازدواج شامل کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان ابهری اهدا شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج به مددجویان ابهری 965 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: کمیته امداد شهرستان ابهر در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان این نهاد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی اشخاص محسوب می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده شده است که به دلیل انتخاب‌های نادرست زندگی دو زوج از هم پاشیده شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر همچنین عدم وجود آگاهی در زمینه ازدواج را نیز از دیگر دلایل شکست ازدواج عنوان کرد و افزود: در صورتی که آگاهی لازم در مددجویان وجود داشته باشد، از شکست مددجویان در بحث ازدواج جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان ابهر به منظور بصیرت‌افزایی در بین مددجویان این نهاد و در راستای ارتقای سطح آگاهی آنها در موضوع ازدواج اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج می‌کند، اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و با هماهنگی‌های صورت گرفته قبل از اینکه کمیته امداد اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان کند، دوره آموزشی قبل از ازدواج برای آنها برگزار می‌کند.

داودی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان مددجو به صورت گروهی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در این‌گونه از دوره‌ها نحوه برخورد با مشکلات زندگی به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی همچنین از دیگر موضوعات آموزشی در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج مددجویی را نحوه ارتباط زن و شوهر با یکدیگر عنوان کرد و ادامه داد: نحوه مدیریت اقتصادی در زندگی مشترک نیز از موضوعاتی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول