اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت

اهدای کتاب به دانش‌آموزان قزوینی

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور سرپرست، معاون و تعدادی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین 150 جلد کتاب به دانش‌آموزان مدرسه نجاتیه قزوین اهدا شد.

اهدای کتاب به دانش‌آموزان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین صبح امروز در مراسم اهدای کتاب که در جمع دانش‌‌آموزان دبستان پسرانه نجاتیه برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه عمیقی نسبت به امر مطالعه و کتابخوانی دارند، اظهار کرد: ایشان همواره این مهم را مورد تأکید قرار داده و عموم افراد را به مطالعه تشویق می‌کنند.

محمدرضا مولایی افزود: مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند که از سنین کودکی و نوجوانی اهتمام ویژه‌ای به امر مطالعه و کتابخوانی داشته‌اند و این روش باید الگویی برای همه افراد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه علم آموخته شده در دوران کودکی، همچون نقشی بوده که روی سنگ حک می‌شود و بی‌شک ماندگار است، اضافه کرد: مردمی که اهل کتاب خواندن باشند با مردمی که با کتاب و مطبوعات انس ندارند از لحاظ معلومات، ذکاوت و هوشیاری تفاوت دارند.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: در صورتی که کودک و نوجوان مطالعه کتاب را بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های روزمره خود بدانند، نه تنها اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن پر می‌کنند، بلکه از پرداختن به بسیاری از تفریحات ناسالم و نامناسب پرهیز خواهند کرد.

مولایی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند با تأسی به مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از بیانات و راهنمایی‌های ارزنده ایشان مسیر صحیح خود را در زندگی پیدا کرده و هرچه بیشتر با مطالعه و علم‌اندوزی انس بگیرند.

صمد سیف مدیر مدرسه نجاتیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب این‌گونه اقدامات را موجب جذب هر چه بیشتر نوجوانان به سمت کتابخانه‌ها دانست و تصریح کرد: مسابقه نقاشی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این مدرسه برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین دانش‌آموزان مدرسه نجاتیه سرودی را با موضوع محرم همخوانی کرده و سپس سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین کتاب‌هایی را به آنان اهدا کردند.

بیست و یکمین دوره هفته کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید از 25 آبان‌ماه جاری تا دوم آذر‌ماه با شعار کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی ادامه دارد.

انتهای پیام/77002/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول