اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد

توزیع 20 هزار جلد کتاب بین مساجد و مراکز فرهنگی لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به مناسبت هفته کتاب 15 تا 20 هزار جلد کتاب بین مساجد، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و ادارات لرستان توزیع می‌شود.

توزیع 20 هزار جلد کتاب بین مساجد و مراکز فرهنگی لرستان

حجت الاسلام علی اسماعیلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراسم اهدای کتاب به اماکن عمومی لرستان آغاز شده است.

وی افزود: برنامه‌های این هفته با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان‌ماه تا دو آذر ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه رونمایی از کتاب‌های جدید، عیادت از نویسندگان و تجلیل از آنها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های مساجد، همکاری با نهادها و سازمان‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب، تقویت کتابخانه‌های باز از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

اسماعیلیان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح اهداء کتاب به کتابخانه‌های مساجد و سایر نهادها و مراکز آموزشی، قرآنی و ایجاد کتابخانه‌های باز‌، اهدا کتاب رایگان به عموم مردم و اهداء کتاب به مدارس اقدامات مؤثری به انجام رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب 15 تا 20 هزار جلد کتاب بین مساجد، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و ادارات لرستان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع این کتاب‌ها، تاریخی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری است، اظهار داشت: افزایش سطح مطالعه میان نوجوانان و جوانان جامعه یکی از اهداف اصلی این فعالیت به شمار می‌رود، تا گامی موثر در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی استان برداشته شود.

اسماعیلیان تصریح کرد: در حال حاضر 650 کتابخانه باز در استان فعال است و این اداره‌کل برای تقویت این کتابخانه‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/85001/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول