اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

عضویت 19 درصدی جمعیت باسواد کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: 19 درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در این خصوص رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

عضویت 19 درصدی جمعیت باسواد کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه‌های عمومی

سیدنادر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج سرانه مطالعه استان کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ماه سال گذشته در زمینه کتاب‌های غیردرسی را 15 دقیقه و 22 ثانیه عنوان کرد و گفت: این میزان از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان در بین استان‌های کشور در زمینه مطالعه کتاب‌های غیردرسی رتبه 15 کشور را دارد.

وی گفت: در زمینه روزنامه‌های الکترونیک رتبه استان در کشور دوم و بالاتر از متوسط کشوری بوده به طوری که این زمان در استان 11 دقیقه و هشت ثانیه و در متوسط کشوری 5 دقیقه و 55 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه روزنامه‌های نوشتاری نیز متوسط مطالعه در استان سه دقیقه کمتر از متوسط کشوری است.

حسینی تصریح کرد: 19 درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در این خصوص نیز رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعه اینترنت این استان با 50 دقیقه در روز رتبه اول کشور را دارد که استان چهارمحال و بختیاری با 18 دقیقه در رتبه آخر کشور قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمایه نشریات و مقالات به صورت کشوری و استانی به دو صورت آنلاین و آفلاین در تمام کتابخانه‌های استان نیز اجرا می‌شود که مقالات سال 57 تاکنون را می‌توان بر روی این نمایه مشاهده کرد و در بخش آنلاین یک میلیون و 500 هزار مقاله و در آفلاین 900 هزار مقاله قابل مشاهده است.

حسینی با اشاره به قانون پرداخت 0.5 درصد درآمد شهرداری‌‌ها به انجمن کتابخانه‌‌های عمومی میزان مطالبه کتابخانه‌های عمومی استان از شهرداری‌ها را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طبق پیگیری‌‌های صورت گرفته مقرر شد شهرداری‌ها در سطح استان متناسب با وضعیت مالی خود مبالغی را به صورت علی‌الحساب به حساب انجمن‌‌های کتابخانه‌‌های عمومی استان واریز کنند.

وی با اشاره به بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی، شعار این هفته را «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» خواند و اظهار داشت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی که از 25 آبان‌ ماه جاری آغاز و تا دوم آذر ماه ادامه دارد، برنامه‌‌های متنوعی در سطح استان در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع محرم در سطح کتابخانه‌‌های عمومی را از جمله برنامه‌‌های این نهاد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد و تصریح کرد: دیدار کارکنان کتابخانه‌‌ها با ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان و مقامات استانی و غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول