اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد

عضویت 9 هزار نفر در کتابخانه‌های ملایر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر 9 هزار عضو فعال دارد.

عضویت 9 هزار نفر در کتابخانه‌های ملایر

مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌هایی متناسب با این هفته در شهرستان اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه‌ها پیشبرد و ارتقاء جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه از سنین پایه است.

وی افزود: از دیگر اهداف این هفته معرفی جایگاه کتاب و کتابخوانی در بین روستاییان و ارائه خدمات کتابخانه‌های عمومی و روستایی‌ است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر تصریح کرد: این خدمات را در قالب چاپ بروشورهایی در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا خدمات و منابع به صورت مختصر در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی گفت: قصه‌گویی و نقاشی ویژه کودکان، کلاس روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم، بازدید از کتابخانه‌ها، مهد کودک و مدارس برای آشنایی هر چه بیشتر اقشار پایه با کتاب و کتابخوانی، بازدید و عیادت از کودکان بستری از بیمارستان مهر ملایر از جمله برنامه‌های این هفته است.

آخشیک دیدار با امام جمعه ملایر را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در اواخر هفته برنامه تجلیل از خادمین برتر عرصه کتاب را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر دارای 16 کتابخانه نهادی، یک کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه خیرساز است که جمعاً 150 نسخه کتاب دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر به عضویت رایگان مردم در کتابخانه‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: در این شهرستان 9 هزار عضو فعال وجود دارد که در این هفته رشد چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

دختر یک ساله کوچک‌ترین عضو کتابخانه شهرستان ملایر

وی کوچک‌ترین عضو کتابخانه‌های شهرستان ملایر را دختر یک ساله خود دانست که دارای کتابخانه‌‌ی شخصی با 100 جلد کتاب است.

آخشیک فرد باسواد را کسی ندانست که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد بلکه به گفته‌ وی کسی است که بتواند یک کتاب و یک مقاله را بخواند و آن را نقد کند.

وی افزود: تلاش ما در کتابخانه‌ها این است که بتوانیم پله پله رشد و سواد فکری را در شهروندان ارتقا دهیم و ایستگاه مطالعه یکی از بسترهای بسیار خوب در این امر است.

تعامل خوب کتابخانه‌های عمومی ملایر با شهرداری این شهرستان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر به تعامل خود با شهرداری ملایر اشاره کرد و گفت: این تعامل رضایت‌بخش است و امیدواریم بتوان این درصد را افزایش داد تا روز به روز خدمات بهتری را برای ارتقای فرهنگ کتاب در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: 20 میلیون تومان سهم نیم درصد شهرداری ملایر در هفت ماهه اول سال بوده است.

آخشیک کتابخانه‌ها را یاری‌گر مدارس و دانشگاه‌ها برشمرد و بیان کرد: امیدواریم روزی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/89029/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول