اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

ورزیدگی فکری از آثار مأنوس شدن با کتاب است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ورزیدگی فکری و ذهنی را از نتایج اصلی و آثار مثبت مأنوس شدن دانش‌آموزان با کتاب بیان کرد.

ورزیدگی فکری از آثار مأنوس شدن با کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مراسم گرامیداشت هفته کتاب در دبیرستان دخترانه الزهرا شهر آبیک با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسئولان شهرستان آبیک برگزار شد.

در این مراسم مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، سیدمرسل موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آبیک و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک حضور داشتند.

احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در این مراسم اظهار داشت: دانش‌آموزان باید از فرصت دوران کودکی و نوجوانی به نحو احسن استفاده کنند و با کتاب انس و الفت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به قیام و اهداف نهضت امام حسین (ع) افزود: بهترین روش برای آشنایی با سیره و منش ائمه اطهار (ع)، مطالعه زندگی‌نامه آنان از طریق کتب مختلف است.

این مسئول ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهترین الگوی جامعه اسلامی و ملت ایران هستند که مطلوب است با آشنایی با زندگی و سیره و رفتار و کردار آنان، جزو پیروان راستین آن بزرگواران باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: برگزاری مراسم گرامیداشت کتاب خاطرات علمی و معنوی خوبی را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.

نوروزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در آبیک گفت: خانواده‌ها باید مطالعه کتاب در خانه را به عنوان کار تربیتی تلقی کنند و با جدی گرفتن مطالعه کتاب، فرزندانشان را به سمت کتاب‌خوانی سوق دهند.

وی افزود: از معلمان مدارس هم درخواست می‌شود اهل مطالعه شده تا دانش‌آموزان به طور عملی با مطالعه معلمان آشنا شده و به سمت مطالعه کتاب روی آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید برای مطالعه کتاب با مربیان و معلمان مدارس مشورت کرده تا علاوه بر افزایش فهم و علمشان، بر هدایت آنان به سمت اهداف تعلیم و تربیت تاثیرگذار باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، کتاب را بهترین دوست انسان عنوان کرد و افزود: با مطالعه کتاب، انسان به منبعی سرشار از علم، دانش و معرفت دست می‌یابد.

نوروزی تصریح کرد: مطالعه کتاب و انس با این غذای روح، سبب ورزیدگی فکری و ذهنی انسان شده و بر معلومات انسان می‌افزاید.

وی بر ترویج فرهنگ و روح مطالعه و کتابخوانی از سوی خانواده‌ها، معلمان و مسئولان با ارائه راهکارهای لازم در بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

در این مراسم سرود همگانی در رثای امام زمان (ع) و موضوع کتاب از سوی دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا اجرا شد و نمایشگاه کتاب با حضور مسئولان شهرستان آبیک در نمازخانه این دبیرستان برپا شد و مسئولان ضمن بازدید از این نمایشگاه، چند جلد کتاب نیز خریداری کردند.

انتهای پیام/77006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول