اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

اهدای سالانه 20 هزار جلد کتاب در گلستان/ چاله‎های فقر در بخش کتاب عمیق است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای 20 هزار جلد کتاب به صورت سالانه به کتابخانه‎های عمومی، مساجد و مدارس استان خبر داد.

اهدای سالانه 20 هزار جلد کتاب در گلستان/ چاله‎های فقر در بخش کتاب عمیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری امشب در نشست خبری بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: سالانه به منظور حمایت از نویسندگان و ناشران سهمیه‎ای در نظر گرفته می‎شود اما محدودیت منابع مالی سبب شده تا سطح دایره حمایت‎ها کوچک شود به طوری‌که سالانه از 20 عنوان کتاب می‎توانیم حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه توسط چاپخانه‎های استان 120 عنوان کتاب چاپ می‎شود، تصریح کرد: باید در حوزه‎های مختلف نیازسنجی صورت گیرد تا بر اساس نیازها و ذائقه مخاطبان، کتاب را وارد سبد خانوارها کنیم.

کتاب عنصری مفید و مضر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: کتاب علاوه بر اینکه می‎تواند عنصر مفیدی باشد می‎تواند مضر هم واقع شود لذا باید مراقبت‎های محتوایی در انتخاب کتاب صورت گیرد و در این راستا نقش خانواده‎ها بیشتر است.

منتظری از فرهنگ عاشورا به عنوان دانشگاهی بزرگ یاد کرد و بیان داشت: هر کس باید از دانشگاهی که بزرگ آموزگار جهاد و شهادت به گستره تاریخ، پیش روی همگان قرار داده است به قدر و قابلیت خویش بهره‎مند شود.

وی ادامه داد: هرچه زمان به جلو پیش می‎رود متفکران و اندیشمندان زانوی عجز بر زمین می‎سایند و اعتراف می‎کنند که عظمت واقعه عاشورا را نمی‎توان آن‌گونه که شایسته است به نظم کشید و در قالب نثر درآورد و آنچه در واقعه عاشورا به رشته تحریر درآمده قطره‎ای از دریاست.

بزرگترین معجزه جاودان پیامبر اکرم (ص) از جنس کتاب بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت‎های فکری و فرهنگی ابعاد واقعه عاشورا به نحو شایسته برای نسل آینده‎ساز کشورمان به‌ویژه جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.

منتظری خاطرنشان کرد: ایران در زمره فرهنگ‎ها و تمدن‎هایی قرار دارد که در حوزه کتاب، مطالعه و پژوهش سابقه بسیار درخشانی دارد به‌گونه‎ای که در جهان هیچ‎یک از تفکرها و تمدن‎های موجود به لحاظ پیشینه آن با تمدن اسلامی در حوزه مطالعه قابل مقایسه نیستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین معجزه جاودان پیامبر اکرم (ص) از جنس کتاب بوده است، یادآور شد: این افتخار نصیب هیچ ملت و فرهنگی جز ملت اسلامی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: ملتی که معجزه‎اش از جنس کتاب است باید در ترویج و نشر کتاب گوی سبقت را از دیگران برباید.

منتظری با اشاره به اینکه ایران اسلامی نخستین کتابخانه شبانه‌روزی را به بشریت معرفی کرده است، اظهار داشت: در بخارا کتابخانه‎های شبانه‎روزی داشتیم که به رایگان منابع آن مورد استفاده قرار می‎گرفت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و ستودنی در بخش کتاب صورت گرفت اما چاله‎های فقر در این بخش آنقدر عمیق است که تلاش‎های صورت گرفته دیده نمی‎شود بنابراین در حوزه مطالعه مفید هنوز در آغاز راه قرار داریم.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول