اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ پنج هزار نفر در شهرستان مرزی بیله‌سوار عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و تجلیل از 15 خادم کتاب در بیله‌سوار اظهار داشت:‌ در سال‌های اخیر با توجه ویژه به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سعی شده منابع ارزشمند و جدید به کتابخانه‌های عمومی تزریق شود به طوری که 30 درصد منابع جدید به کتابخانه‌های شهرستان بیله‌سوار در یک سال گذشته افزوده شده است.

وی با بیان اینکه توجه و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی یکی از ارکان رشد و بالندگی حوزه فرهنگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن امر مطالعه مستمر و مداوم جریان داشته باشد به یقین جامعه رو به جلو، بالنده و سیال است که در آن امور ارزشمند حوزه فرهنگی جدی گرفته می‌شود.

زیبانژاد در ادامه خاطرنشان کرد: رغبتی که امروز جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از مطالعه کتاب‌های متنوع به عمل می‌آورند، جای تحسین دارد چرا که این حرکت‌ها امیدواری بسیاری را ایجاد می‌کند تا در آینده بتوانیم بهتر و بیشتر از هر زمان دیگر کتاب و کتاب‌خوانی را توسعه داده و تقویت کنیم.

فرماندار بیله‌سوار از اختصاص دو میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: نیم درصد از درآمدهای شهرداری باید به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد تا این مجموعه در تأمین هزینه‌های جاری با مشکلی روبه‌رو نشود.

وی تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان بیله‌سوار را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: به زودی شاهد استقرار ایستگاه‌های مطالعه در این شهرستان می‌شویم.

عضویت در کتابخانه‌های نیر رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: در راستای تبلیغ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی همه ساله کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر در هفته کتاب به این کار دست می‌زنند که استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از این حرکت بسیار گسترده و دامنه‌دار است.

علی میرزاپور گفت: 60 درصد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دانش‌آموز هستند که در هفته کتاب شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات مختلف، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و برگزاری جشن کتاب در شهرستان هستیم.

اولین کتابخانه سیار نمین راه‌اندازی می‌شود

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین از راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار این شهرستان با اعتبار 25 میلیون تومان همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

محمد فتحی با بیان اینکه 70 میلیون تومان اعتبار در سال‌ جاری برای تجهیز کتابخانه مرکزی نمین اختصاص یافته است، افزود: این شهرستان چهار کتابخانه عمومی و مرکزی دارد که در این کتابخانه‌ها 44 هزار نسخه کتاب موجود است.

وی عضویت شش هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و تصریح کرد: انتظار این است که در این حرکت سازنده بیش از هر زمان دیگر اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مناسب صورت بگیرد.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول