اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

برپایی 205 نمایشگاه کتاب در مدارس آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برپایی 205 نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در مدارس این شهرستان خبر داد.

برپایی 205 نمایشگاه کتاب در مدارس آبیک

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در راستای اجرای طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در کشور و نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در هفته کتاب، 205 نمایشگاه کتاب در مدارس شهرستان آبیک برپا شده است.

وی افزود: از 205 نمایشگاه دایر شده در مدارس، 128 نمایشگاه در مدارس ابتدایی، 47 نمایشگاه در دوره اول متوسطه (راهنمایی قدیم) و 30 نمایشگاه در دوره دوم متوسطه برپا شده است.

این مسئول ارزش ریالی نمایشگاه کتاب دایر شده در همه مقاطع تحصیلی شهرستان آبیک را 229 میلیون و 400 هزار ریال ذکر و خاطرنشان کرد: ارزش ریالی 128 نمایشگاه کتاب در مدارس ابتدایی 128 میلیون ریال، 47 نمایشگاه در دوره اول متوسطه 56 میلیون ریال و 30 نمایشگاه در دوره دوم متوسطه 45 میلیون ریال است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: کتاب‌های موجود در نمایشگاه کتاب با 20 درصد تخفیف در مدارس به فروش می‌رسد.

نوروزی یادآور شد: موضوعات کتاب‌های نمایشگاه در مدارس شهرستان آبیک که متناسب با  سن و دوره تحصیلی دانش‌آموزان است، شامل موضوعات مذهبی، اعتقادی، تاریخی، اجتماعی، رفتاری، تربیتی، روان‌شناسی، آشنایی با فرهنگ و ملل مختلف و نیز موضوع علمی مرتبط با کتب درسی می‌شود.

 

عضویت 73 درصدی دانش‌آموزان آبیکی در کتابخانه‌های مدارس

 

نوروزی از عضویت 10 هزار و 935  دانش‌آموز شهرستان آبیک در کتابخانه‌های مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: 73.44 درصد از دانش‌آموزان مدارس شهرستان آبیک، عضو کتابخانه‌های مدارس هستند.

وی گفت: تعداد کل کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس شهرستان آبیک 84 هزار و 681 جلد کتاب است که سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز، شش جلد کتاب است.

نوروزی افزود: این در حالی است که سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در کشور هفت جلد و در استان قزوین 9 جلد کتاب است.

این مسئول از وجود 229 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی شهرستان آبیک خبر داد و اضافه کرد: هشت کتابخانه مرکزی و مستقل در مدارس ابتدایی پرجمعیت وجود دارد؛ این در حالی است که در دوره اول متوسطه 11 کتابخانه و در دوره دوم متوسطه 10 کتابخانه مستقل وجود دارد که در هر یک از این کتابخانه‌ها، بیش از سه هزار جلد کتاب وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای سومین سال متوالی است که در برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، در استان قزوین رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز جزو سه استان برتر کشور در برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس است.

نوروزی گفت: در سال گذشته 74 هزار و 801 جلد کتاب در در کتابخانه‌های مدارس شهرستان آبیک وجود داشت که این رقم، امسال به بیش از 84 هزار جلد رسیده و بیانگر افزایش تعداد کتاب‌های از سوی معلمان، اولیا و دانش‌آموزان بوده است.

انتهای پیام/77006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول