اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

امانت یک میلیون جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در طول هشت ماه گذشته یک میلیون و 357 هزار و 797 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان امانت گرفته شده است.

امانت یک میلیون جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به کتابخانه‌های عمومی فعال استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 74 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی به عملکرد کتابخانه‌های عمومی در هشت ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و افزود: 54 هزار نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد مراجعین کتابخانه‌های عمومی را در طول این مدت 2 میلیون و 388 هزار و 936 نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیون و 357 هزار و 797 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 53 درصد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: 47 درصد از مراجعین به کتابخانه‌ها را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

احمدخانی کتاب‌های امانت داده شده به زنان را در طول هشت ماه گذشته 53 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین 47 درصد از مردان زنجانی از کتابخانه‌های عمومی استان کتاب به امانت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در طی ماه‌های گذشته پنجمین کتابخانه خیری شهرک گلشهر کاظمیه زنجان کلنگ‌زنی شده است، تصریح کرد: این کتابخانه با مساحت 7 هزار مترمربع و زیربنای 3 هزار و 400 مترمربع در حال احداث است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه احداث این کتابخانه خیری 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بیش از 4 میلیارد تومان هزینه توسط دکتر مصلی‌نژاد برای ساخت این کتابخانه پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه گذشته بخش مستقل کودک متناسب با نیازهای کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان راه‌اندازی شده است.

*عضویت 2 هزار نفر از علاقه‌مندان در روز جهانی کودک

احمدخانی به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته ملی کودک در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: 2 هزار و 76 نفر در روز جهانی کودک به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شدند.

وی تصریح کرد: 400 هزار نفر از علاقمندان در روز دختر به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: امید است فعالیت‌های انجام شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مورد علاقه دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه باشد.

انتهای پیام/73008/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول