اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد

قزوین جزو 5 شهر برتر کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در 6 ماه نخست امسال قزوین جزو پنج شهر برتر کشور در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انتخاب شده است.

قزوین جزو 5 شهر برتر کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی

محمدرضا مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست امسال قزوین جزو پنج شهر برتر کشور در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شناخته شده است، اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آینده با به‌کارگیری برنامه‌های مؤثرتری این فرهنگ بیشتر در بین شهروندان این شهر ترویج و گسترش یابد.

وی یادآور شد: در معرفی شهرهای برتر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی معیارهایی از جمله میانگین فضای کتابخوانی و عضویت شهروندان در کتابخانه در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نقش رسانه‌ها از جمله روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر دانست و بیان کرد: آنها می‌توانند با اطلاع‌رسانی چگونگی ثبت‌نام در کتابخانه‌ها و مزایای مثبت کتابخوانی در بین قشرهای مختلف مردم در ترویج این فرهنگ نقش بسزایی را ایفا کنند.

مولایی با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان بیشتر مشکلات جامعه را برطرف کرد، ابراز داشت: این مطلب بیانگر اهمیت قرار گرفتن کتاب در سبد خانواده‌ها است که باید بیش از گذشته این مهم در بین اعضای خانواده محقق یابد.

این مسئول با بیان اینکه مردم با مطالعه کتاب می‌توانند سبک زندگی خود را به اسلامی و دینی تغییر دهند، خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم می‌توان بیشتر مشکلات خانواده را برطرف کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموز و کتاب لازم و ملزوم یکدیگرند، تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت بهینه آموزش و پرورش و با برگزاری برنامه‌های مختلفی مانند مسابقه کتابخوانی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتر در بین جوانان این استان ترویج دهد.

781 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های قزوین

مولایی با اشاره به اینکه سال 89 تعداد 49 کتابخانه در استان قزوین بوده است، ابراز داشت: امسال این آمار به 50 کتابخانه رسیده که بیانگر افزایش 20 درصدی راه‌اندازی کتابخانه‌ها در این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه 781 هزار جلد کتاب در کتابخانه استان قزوین وجود دارد، بیان کرد: به ازای هر 100 جمعیت باسواد استان قزوین 84 جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان وجود دارد.

عضویت 60 درصدی بانوان قزوینی در کتابخانه‌

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: دو هزار و 488 نفر در شهرستان آبیک، 10 هزار و 713 نفر در شهرستان البرز، چهار هزار و 680 نفر در شهرستان بویین‌ زهرا، هشت هزار و 717 نفر در شهرستان تاکستان و 28 هزار و 271 نفر در شهرستان قزوین عضو کتابخانه‌ هستند.

مولایی با اشاره به اینکه 56 نفر از مردم استان قزوین عضو کتابخانه هستند، متذکر شد: از این آمار پنج درصد مردم شهرستان آبیک، 20 درصد مردم شهرستان البرز، 9 درصد مردم شهرستان بویین‌ زهرا، 16 درصد مردم شهرستان تاکستان و 50 درصد نیز مردم شهرستان قزوین هستند.

این مسئول با بیان اینکه 33 هزار و 404 نفر از بانوان و 22 هزار و 500 نفر از آقایان عضو کتابخانه هستند، عنوان کرد: این آمار بیانگر عضویت 60 درصدی بانوان و 40 درصدی مردان در کتابخانه‌ این استان است.

انتهای پیام/77009/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول