اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اعلام کرد

ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی راهکار توسعه فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، توسعه فرهنگ کتابخوانی مهمترین راهکار است به همین دلیل باید فرهنگ‌‌سازی در این زمینه به صورت مطلوب و شایسته صورت گیرد.

ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی راهکار توسعه فرهنگ کتابخوانی

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور 24 آبان ماه سالروز بزرگداشت علامه طباطبائی (ره) نیز به عنوان روز گرامیداشت کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و این روز سرآغاز هفته کتاب است.

وی عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز ویژه برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در همین راستا بیست و یکمین مراسم گرامیداشت «کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید» 2 آذر ماه در مجتمع فرهنگی - هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

فرهمند امین ادامه داد: هفته کتاب امسال با توجه به مصادف شدن با ماه محرم، متناسب با ارزش‌های معنوی جامعه و با اجرای برنامه‌های متنوع در جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فواید انس با کتاب و مطالعه همراه خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: حضور در گلزار مطهر شهدا، تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، دعوت از صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و کتاب جهت سخنرانی، مسابقات نقاشی و قصه‌خوانی ویژه کودکان از برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای هفته کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است، ابراز داشت: برگزاری نشست‌های ادبی و شب شعر، معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، دیدار با استاندار و فرمانداران و ائمه جمعه، حضور گروهی در مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه و نواختن زنگ مطالعه در مدارس از دیگر برنامه‌های مورد‌نظر در این هفته خواهد بود.

فرهمند امین در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان « کتاب، آئینه فرهنگ و فرزانگی» گفت: برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، توسعه فرهنگ کتابخوانی مهمترین راهکار است به همین دلیل تشویق شهروندان جهت اهدای کتاب و مشارکت فعالانه خیرین در طرح‌های کتابخانه‌سازی از برنامه‌های دیگر هفته کتاب است.

انتهای پیام/62005/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول