اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌ها عنوان شد

تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کهگیلویه و بویراحمد

در نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌ها عمومی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این استان تشریح شد.

تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید نادر حسینی صبح امروز در نشست خبری و مطبوعاتی خود در مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام‌الله محرم به عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله ‌الحسین (ع) اظهار کرد: امیدواریم همه بتوانیم از رهروان واقعی آن امام همام باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از 25 آبان‌ماه تا دو آذر برگزار می‌شود، گفت: شعار هفته کتاب با شعار کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی است که تقارن این هفته با ایام محرم‌الحرام پیرامون این ایام  مذهبی برگزار می‌شود.

حسینی به برنامه‌های اجرایی این نهاد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع محرم در کتابخانه‌های استان، غبارروبی گلزار شهدا، حضور کارشناسان در مدارس پیرامون زنگ کتاب و کتابخوانی و ساعت مطالعه در مدارس از برنامه‌های اجرایی هفته کتاب است.

این مسئول، افتتاح چهار باب ایستگاه مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد دو ایستگاه آن در یاسوج، یکی در گچساران واقع در بیمارستان شهید رجایی و دیگری در دهدشت در کلینیک تأمین اجتماعی افتتاح می‌شود.

حسینی، دیگر برنامه‌های هفته کتاب را همایش تجلیل از خادمان کتابدار بیان کرد و اذعان داشت: این همایش به صورت استانی 27 آبان در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مکتوب و آنلاین را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ابراز داشت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان طی ‌دو روز 29 و 30 آبان‌ماه نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار، امام جمعه در سطح شهرستان‌های استان را از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.

وی به دیگر بخش‌ها و ارکان کتابخانه‌های عمومی را بحث انجمن‌های کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در سطح استان 17 انجمن فعال در شهرستان‌ها و بخش‌های استان وجود دارد که در سال گذشته بالای 70 درصد جلسات انجمن‌ کتابخانه‌ها با حضور و عضویت فرمانداران، بخشداران برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در شش ماه اول سال جاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در بخش تشکیل جلسات انجمن‌ها رتبه سوم کشوری بعد از استان‌های گلستان و مازندران را به دست آورده که ریاست هر انجمن در مرکز استان با استاندار و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول