اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بجنورد:

رشد فرهنگ جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد رشد فرهنگ جامعه را در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست.

رشد فرهنگ جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم اکبری عصر امروز در آستانه هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی در نشست با شماری از مسئولان اظهار کرد: هفته کتاب از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه بوده که مصادف با هفته بسیج است و امیدواریم که بتوانیم از این تقارن برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: البته کتاب و کتابخوانی نبایستی محدود به هفته کتاب باشد بلکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سال و قرن، کتاب بوده و همواره این کالای فرهنگی مورد توجه جامعه و خانواده قرار بگیرد.

اکبری تصریح کرد: کتاب از دیرباز شأن و ارزش خاصی را در بین مردم و ملت‌های مختلف داشته است و از غبن مطالعه کتاب دل‌های تشنه دانش پژوهان سیراب شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر رشد فرهنگی که مهم‌ترین مصداق آن کتاب و مطالعه آن بوده را نداشته باشیم به طور حتم نمی‌توانیم به تمدن برسیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد از کتاب به عنوان انتقال دهنده تفکر و علوم و همچنین رشد و بالندگی اندیشه و دانش یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی کتاب از مظلومیت خارج و سرانه مطالعه در جامعه اسلامی ما رشد یابد، تصریح کرد: مسلمانان همواره در آموزه‌های دینی به مطالعه کتب سودمند توصیه شده‌اند.

اکبری در ادامه در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش فارس، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد نیز در این نشست از پیش‌بینی برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.

محسن امیری برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی با محوریت کتاب، تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز، تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، قدردانی از کتابداران و اعضای نمونه کتابخانه‌ها را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول