اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان:

افزایش عزت نفس یکی از اثرات مطالعه و کتابخوانی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان گفت: افزایش عزت نفس، آرامش روحی و روانی و خودشناسی از اثرات مطالعه و کتابخوانی است.

افزایش عزت نفس یکی از اثرات مطالعه و کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، طاهره خزاعی عصر امروز در جمع کتابداران کتابخانه‌های عمومی درمیان اظهار کرد: مطالعه کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در سلامت انسان‌ها و سلامت افراد جامعه دارد.

وی ادامه داد: جامعه زمانی به سعادت، خوشبختی و شادکامی می‌رسد که مطالعه کار روزانه‌اش باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان با بیان اینکه مطالعه مفید سبب بالارفتن آگاهی و شناخت انسان می‌شود، افزود: بالارفتن شناخت در هر زمینه و سطحی که باشد تاثیر فراوانی بر سلامت شخصیت و چگونگی شکل گیری هویت انسان‌ها دارد.

خزاعی اضافه کرد: کتابخوانی سبب جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و پیشرفت و ترقی در زندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش عزت نفس، نشاط و شادابی، آرامش روحی و روانی، خودشناسی و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه از مهم‌ترین اثرات مطالعه مفید کتاب و کتابخوانی در جوامع اسلامی به ویژه جامعه ما است، تصریح کرد: بعضی از افراد مشکلات فردی، زندگی و اجتماعی خود را از طریق مطالعه و کتابخوانی بر طرف می‌کنند و این مهم سبب استحکام زندگی، روابط اجتماعی و نشاط خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند"کسی که با کتاب‌ها خود را آرامش دهد هیچ آرامشی را از دست نداده است".

خزاعی از هفته کتاب را رخداد بزرگ ارزشمند فرهنگی و معنوی در کشور عنوان کرد..

انتهای پیام/69003/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول