اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر خبر داد

توسعه فرهنگ کتابخوانی به محروم‌ترین نقاط رامشیر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر از توسعه فرهنگ کتابخوانی به محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین نقاط این شهرستان خبر داد.

توسعه فرهنگ کتابخوانی به محروم‌ترین نقاط رامشیر

حیدر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامشیر اظهار کرد: در آستانه هفته کتاب کتابداران شهرستان رامشیر برای برگزاری مراسم قصه‌خوانی به دورترین و محروم‌ترین روستای رامشیر رفته و مراسم قصه‌خوانی را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش کتابداران و کتابخانه‌ها به عنوان یکی از عوامل موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتابداران کتابخانه شهید مطهری رامشیر فعالیت‌های خود را به بیرون حوزه شهر تا دورترین و محروم‌ترین روستاهای شهرستان گسترش داده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر افزود: کتابداران کتابخانه شهید مطهری در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در سنین کودکی از سال گذشته آغاز به کلاس‌های قصه خوانی در روستاهای محروم و دور افتاده را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: امسال آغاز به کار قصه خوانی در روستاها، از مدرسه یک کلاسه امیرکبیر در یکی از دورافتاده و محروم‌ترین روستاهای رامشیر به نام «غدیر سبع» مدرسه‌ای با 10 دانش‌آموز آغاز شد.

حیدری گفت: دانش‌آموزان بعد از قصه‌خوانی برداشت‌های خود از پیام قصه را به تصویر کشیدند و در پایان به آنها جوایزی اهدا شد. همچنین چند جلد کتاب برای راه‌اندازی کتابخانه کلاسی به مدرسه آنها اهدا شد.

وی عنوان کرد: در محل کتابخانه نیز کلاس‌های قصه‌خوانی، آموزش کاردستی و تهیه کتاب مصور به کودکان آموزش داده شد که باعث خلاقیت و نوآوری در کودکان می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: بسترسازی برای پیوند هرچه بیشتر کودکان با کتابخانه و انس آنها با کتاب و مطالعه از دیگر اهداف برپایی این کلاس‌هاست و ما انجام فعالیت‌ها در مناطق محروم و دورافتاده شهرستان را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم و در هفته کتاب نیز به دیگر روستاها خواهیم رفت.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول