اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب صورت می‌گیرد

تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در زنجان

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان گفت: خادمان کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب در زنجان تجلیل می‌شوند.

تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در زنجان

سیروس نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب از تاریخ 25 آبان‌ماه تا دوم آذرماه جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار این دوره هفته کتاب با عنوان «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان نیز به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی و ایام محرم را یکی از برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و افزود: کلاس‌های قصه‌گویی برای کودکان درباره تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

این مسئول ثبت‌نام رایگان علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: همچنین تخفیف ویژه استفاده از نمایه مقالات و خدمات اینترنتی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

نعمتی برگزاری درس مرجع‌شناسی مقطع ابتدایی در کتابخانه‌ها با هماهنگی قبلی را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: گفتمان فرهنگی و مشاوره کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجدید میثاق کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتابخوانی است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در طول این هفته دانش‌آموزان مدارس از کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش بازدید می‌کنند، بیان داشت: پیام‌های مختلف با مضمون کتاب و کتابخوانی از طریق سامانه پیامکی به علاقه‌مندان ارسال می‌شود.

این مسئول سخنرانی و معرفی کتابخانه‌ها توسط مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان را از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و افزود: فعالیت کتاب‌رسان سیار به صورت مستمر در ایام هفته کتاب در سطح شهر برگزار می‌شود.

نعمتی تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی به منظور ارج نهادن به خدمت‌گزاران و فعالان عرصه کتاب را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این هفته اعلام کرد و گفت: مسابقه آنلاین به صورت شهرستانی از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی معرفی کتاب‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان و معرفی کتابخانه‌های شهرستان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه جلسه پرسش و پاسخ (هم‌اندیشی) در حوزه فعالیت کتابخانه‌ها با اعضا و مراجعه‌کنندگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هفته کتاب کتابخانه عمومی روستای «چورزق» افتتاح می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره اهدای کتاب در همه کتابخانه‌ها و پایگاه‌های مستقر در سطح شهر برگزار می‌شود، گفت: همچنین مسابقات مختلف فرهنگی، مسابقه مکتوب و آنلاین در همه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: امید است علاقه‌مندان و همه آحاد جامعه از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان زنجان استقبال خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/73008/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول