اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اقبالیه:

کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و مردم با کتاب عجین شوند.

کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسنعلی نوروزی در آستانه بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ظهر امروز در جمع کتابداران اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارها برای ترویج کتابخوانی بین عموم افراد جامعه،  هدیه دادن کتاب در مناسبت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: کتابخانه به عنوان یکی از مقدس‌ترین کانون‌های جامعه زمانی می‌تواند میزبان خوب دانش‌آموزان باشد که از تازه‌ترین کتاب‌ها و آثار ارزشمند برخوردار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه اضافه کرد: کتاب‌های کتابخانه‌ها باید با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همسو باشد یعنی در عین اینکه کتاب‌ها سرگرم‌کننده و جذاب بوده، باید دستاوردی برای خواننده داشته و به او درس زندگی بدهد.

نوروزی ابراز داشت: از لحاظ محتوا کتاب سالم کتابی است که انسان را به سوی کمال و سعادت رهنمون کند و از لحاظ شکلی، قلم و بیان، کتابی سالم و مفید باشد.

وی اذعان داشت: باید تنوع کتاب‌ها را با توجه به تنوع مخاطب و در سنین مختلف و سطوح تحصیلاتی گوناگون در نظر بگیریم که این مهم بر عهده کارشناسان و مسئولان نهاد کتابخانه‌های کشور و دست‌اندرکاران حوزه کتاب است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه در خاتمه گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری «کتاب یک غذاست؛ یک نوشیدنى روح است و چنانچه مقوّى باشد، روح را تقویت مى‌کند. ما که سفارش مى‌کنیم از این نوشیدنى بخورید، نوع نوشیدنى را معین نکرده‌ایم. باید مواظب باشیم که مبادا نوشیدنى مسموم، خطرناک، فاسد، گندیده و مضر با رنگ‌آمیزی‌هاى خیلى خوب، دست مردم داده شود».

انتهای پیام/77003/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول