اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد کلامی:

تک‌بیت ‌مقام معظم رهبری مرا به سرایش شعر دلگرم کرد

شعری که مقام معظم رهبری با مضمون «کلامی را کلام از دل برآید» سرودند مرا به ادامه کار در زمینه شعر دلگرم کرد.

تک‌بیت ‌مقام معظم رهبری مرا به سرایش شعر دلگرم کرد

ولی‌الله کلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه از نوجوانی به صورت رسمی شعر گفتن را آغاز کرده است، اظهار داشت: از 13 سالگی با مجالس مربوط به اهل بیت ارتباط داشته است.

وی با اشاره به چاپ 36 جلد کتاب از اشعارش افزود: کتاب‌های شعر من با موضوع مدایح و مرثیه اهل بیت و شهدای انقلاب و جنگ است.

شاعر اهل بیت از در دست چاپ بودن کتاب شعر جدید خبر داد و گفت: این کتاب با نام «شهادت‌نامه عاشقان» مربوط به اشعار ترکی جبهه و جنگ توسط قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» چاپ می‌شود.

مداح اهل بیت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد احساس شاعری که شعر گفته و آن را برای ائمه می‌خواند، گفت: من سرباز دو سنگر هستم اگر فرماندهی این جبهه قبول کند می‌نویسیم و دکلمه می‌کنم.

کلامی با اشاره به معروف شدن رجزخوانی‌هایش در داخل و کشورهای ترک زبان گفت: احساسم از این بابت به بیان نمی‌آید چراکه وصف‌نشدنی است.

وی تاکید کرد: هر آنچه در این مورد توفیق نصیب من شده عنایت ذات اقدس الهی و خود ائمه بوده است.

شاعر اهل بیت در پاسخ به سوال فارس در مورد احساس شاعری که شعرش بد خوانده می‌شود لبخندی زد و گفت: شعر شاعر مانند فرزند اوست و دوست ندارد آسیبی به آن برسد.

مداح زنجانی اضافه کرد: ارائه شعر از زبان مداحان اهل بیت هر چه زیباتر باشد خستگی شاعر را از تنش می‌زداید.

استاد کلامی با بیان اینکه تشویق دوستداران اهل بیت موجب گرایش وی به شعر و مدیحه‌سرایی اهل بیت شده است، ادامه داد: عنایت رهبری در این مورد را فراموش نمی‌کند.

 

 
وی تک بیت مقام معظم رهبری «کلامی را کلام از دل برآید» را قرائت کرد و گفت: این عنایت‌ها وی را به ادامه راه تشویق کرده است.

شاعر اهل بیت با اشاره به مشاهده شدن برخی اشعار خرافی و حرکت‌های انحرافی در عزاداری‌ها تصریح کرد: این مسائل نباید موجبات نگرانی را فراهم کند چراکه آنها به مانند کف روی آب هستند و معنویت مجالس موجب محو شدن آنها می‌شود.

مداح زنجانی با اشاره به روایت رسیده از پیامبر اکرم با این مضمون که حرارت قتل حسین من تا قیامت سرد نمی‌شود، ادامه داد: حرکت‌های مخالف با مسیر نهضت عاشورا به دلیل مغایرت با مدیریت معنوی دفع می‌شود.

استاد کلامی تاکید کرد: حقانیت سیدالشهدا اجازه نمی‌دهد انتهای این حرکت منتهی به انحراف شود چراکه اصل چشمه زلال است و ناپاکی‌ها را دفع می‌کند.

وی حضور علما در جلسات مذهبی را از راهکارهای مقابله با آسیب‌های فعالیت هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: وظایف مسلمانی باید در منابر گوشزد شود.

شاعر اهل بیت بر لزوم دقت در تربیت جوانان تاکید کرد و افزود: کار اگر از سرچشمه درست انجام شود منتهی به انحراف و خرافات نمی‌شود.

این مداح زنجانی در پاسخ به سوال فارس در مورد برخی بداخلاقی‌ها با جوانان توسط مدیران هیئت‌ها اضافه کرد: بزرگان ما با خطاکاران مهربان‌تر از خودی‌ها بودند و این مسئله موجب تربیت افرادی مانند حر بن ریاحی در مکتب تشیع شده است.

استاد کلامی بر تاثیرگذاری خلق خوش در رفتار جوانان تاکید کرد و گفت: با برخوردهای مناسب می‌توان مسیر حرکت جوانان را اصلاح کرد.

وی مسیر حرکت سیدالشهدا را اصلاح امور دانست و اضافه کرد: دلیل ماندگاری مکتب عاشورا بعد از این همه سال صاحب اخلاق بودن پیامبر آن است.

شاعر اهل بیت افزود: امام حسین(ع) فلسفه عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امور جدش و اشاعه فرهنگ نبوی و علوی اعلام کرده است.

مداح اهل بیت حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی را از ضروریات اعلام کرد و گفت: مدیریت مجموعه‌های حسینی باید جوانان را برای حضور در عزاداری‌ها تشویق و تقویت کنند.

استاد کلامی با توصیه به جوانان برای داشتن اخلاص در زندگی و عزاداری‌ها تصریح کرد: جوانان نباید در مقابل تشویق‌ها مغرور و در مقابل تحقیر و بی‌اعتنایی مایوس شوند.

وی تاکید کرد: جوانان باید بدانند که نمره اصلی توسط صاحب کار یعنی حضرت زهرا(س) داده می‌شود.

شایان ذکر است، استاد کلامی در ایام محرم در حسینیه اعظم زنجان مدیحه‌سرایی یا به قول خودش دکلمه می‌خواند.

این مداح در طول سال و شب‌های پنجشنبه همچنین محرم در هیئت مکتب‌الزهرای زنجان واقع در تکیه جاج نوروزلر هم مدیحه‌سرایی می‌کند.

بر اساس گفته استاد کلامی شغل وی در گذشته خیاطی بوده و بعدها به کتاب‌فروشی و کارهای فرهنگی تغییر کرده است.

انتهای پیام/73004/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول