اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نگاهی به عزاداری امام حسین (ع) در سرزمین نخل و کویر/وقتی همه عاشقانه آمدند

با آغاز ماه محرم، مردم به ویژه جوانان در شهرستان زاهدان بعد از نماز مغرب و عشا اقدام به برپایی مراسم خیمه، تکیه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی می‌‌کنند.

نگاهی به عزاداری امام حسین (ع) در سرزمین نخل و کویر/وقتی همه عاشقانه آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان همانند سایر نقاط کشور قبل از آغاز ماه محرم جوانان خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده و با برپایی چادر، خیمه، ایستگاه صلواتی و غیره عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

 خاندان عصمت و طهارت در سخنرانی‌های عاشورایی و برپایی مجالس سوگواری و عزاداری حضوری چشمگیر داشته و مراسم عزاداری را باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار می‌کنند.

جوانان این خطه از کشورمان همانند سایر جوانان ایران اسلامی در ماه محرم تلاش بر این دارند تا ضمن الگو گیری از حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش آرمان‌ها و ارزش‌های آن دوران را حفظ و از آن پاسداری کنند.

جوانان زاهدانی هر شب با اجرای مراسم‌های عزاداری مختلف، عشق و محبت به امام حسین(ع) را با تمام وجود با انجام عزاداری نشان می‌دهند.

*برپایی ایستگاه‌ صلواتی یاوران امام حسین (ع) در خیابان آزادی زاهدان

ایستگاه‌های صلواتی مختلفی در سطح شهر زاهدان به عشق آقا امام حسین(ع) فعالیت می کنند و با پخش مداحی‌هایی در وصف آقایشان و برگزاری مراسم عزاداری، از مردم عزادار با تهیه و توزیع چای داغ، شیر و خرما پذیرایی می‌کنند.

از آغاز ماه محرم در نقاط مختلف شهر زاهدان به ویژه خیابان‌های آزادی، مصطفی خمینی، بهشتی و طالقانی، اقشار مختلف مردم در قالب دسته‌های عزاداری در ماتم علمدار کربلای حسینی، اشک می‌ریزند و یاد سرور و سالار شهیدان را گرامی داشتند.

این شب‌ها سرزمین نخل و کویر در عزای سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) عاشقانه می‌گرید.

انتهای پیام/75005/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول