اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر فردا برگزار می‌شود

مراسم عزاداری «ایل سوگوار» در بخش مرکزی بویراحمد

بخشدار مرکزی بویراحمد از برگزاری مراسم عزاداری «ایل سوگوار» در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

مراسم عزاداری «ایل سوگوار» در بخش مرکزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برزو شجاعی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) به برنامه‌های اجرایی بخش مرکزی بویراحمد در ایام‌ محرم‌الحرام اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های خوب و مورد توجه مردم در ایام محرم برنامه تلویزیونی ایل سوگوار بوده که به همت صدا و سیمای مرکز استان در سطح استان برگزار می‌گردد.

بخشدار مرکزی بویراحمد در ادامه با تأکید بر این‌که هر اقدامی در سطح شهرستان نیازمند یاری و همدلی مسئولان و مردم است، افزود: ادارات و نهادهای این شهرستان که تاکنون با مشارکت‌های خوب خود در مراسمات و برنامه‌های شهرستانی محور اتحاد را بوجود آورده‌اند در این مراسم نیز تمام تلاش خود را انجام دهند و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

شجاعی‌پور با تاکید بر این که مراسم ایل سوگوار ساعت 15 عصر روز سه‌شنبه هفته جاری در بخش مرکزی بویراحمد برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی‌ و تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه این مراسم صورت گرفته از این‌رو از عموم مردم برای حضور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دعوت می‌شود.

شجاعی‌پور خاطرنشان کرد: مراسم ایل سوگواری با حضور هیئت‌های مذهبی، اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش، دهیاران و آحاد مردم منطقه و صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی بویراحمد بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تاکید کرد و گفت: به منظور رسیدن به هدفی واحد و مشخص در این خصوص باید برنامه‌ریزی‌های مدونی برای تبیین اهداف عاشورا صورت گیرد.

این مسئول در ادامه بر هر چه بهتر برگزار کردن عزاداری تاکید کرد و گفت: عزاداری‌ها نشان از عملکرد فرهنگی و علاقه دینی ما دارد از این‌رو در برنامه ایل سوگوار که با همکاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد باید تعامل لازم صورت گیرد.

شجاعی‌پور برگزاری مراسم ایل سوگوار را یک کار دینی، ارزشی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: این مراسم طی چند سال گذشته توسط صدا و سیما باشکوه‌ و عظمت خوبی برگزار شده که باید در برنامه‌های به این شکل تمام سعی خود را بکار گیریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر حفظ شیوه‌های سنتی عزاداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: امروز در صورت غفلت از این مهم شیوه‌های خرافی و غرب‌زده با هدف تحریف ارزش‌ها جایگزین شیوه‌های سنتی می‌‌شود.‌

بخشدار مرکزی بویراحمد با تاکید بر این‌که استان ما به واسطه فرهنگ غنی دینی که داشته یکی از مهدهای تمدن دینی در سطح کشور بوده و تاکنون دست‌خوش ناملایمات فرهنگی نشده است، گفت: مراسم «ایل سوگوار» روز سه‌شنبه مورخ 20 آبان‌ماه در بخش مرکزی بویراحمد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول