اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار:

عزاداری سیدالشهدا (ع) ‌بزرگترین مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عزاداری برای سیدالشهدا (ع) بزرگترین مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی را زمینه‌ساز شده و در نقطه مقابل تحول عمیق معرفتی را ایجاد می‌کند.

عزاداری سیدالشهدا (ع) ‌بزرگترین مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع مهندسی برنامه‌های محرم در بیله‌سوار برگزار شد، اظهار داشت: ما اگر بتوانیم از ظرفیت ماه‌های گران‌سنگی همچون محرم و صفر در مصونیت‌بخشی به جامعه از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها استفاده کنیم، بهتر می‌توانیم تربیت نسل آینده را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش عظیمی از این اهداف در سایه تبیین و روشنگری حقیقت قیام سیدالشهدا (ع) به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: مراسمات باید به گونه‌ای برگزار شود تا بتوان نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد سوق داد و آنانی که خدای ناکرده اهل نماز نیستند نماز را سرچشمه همه خوبی‌ها و خوشبختی‌ها بدانند.

قیاسی با تاکید بر دوری از محرمات و برخی آداب و رسوم شکلی و بی‌محتوا در عزاداری‌ها خاطر نشان کرد: پیام پرمحتوای قیام سیدالشهدا (ع) پیام دوری از گناهان و حرکت به سمت رستگاری است که همه باید با پرهیز از آداب شکلی به سمت حقیقت و پیام فلسفه عاشورا و تبیین درست آن در جامعه حرکت کنیم.

این مسئول از ماه محرم به عنوان ماه پالایش تمام آلودگی‌ها و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و تربیتی یاد کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم برای نسل آینده حقیقت زندگی امام حسین (ع) و معارف اهل بیت را تبیین کنیم، بهتر می‌توانیم در حرکت به سمت ارزش‌های متعالی موفق و شایسته عمل کنیم.

وی اضافه کرد: حادثه عاشورا و حماسه حسینی مکتب انسان‌سازی و علم‌آموزی است که باید در عمل به فرامین بزرگان دین در تبیین اهمیت فریضه نماز به وسیلِه جوانان و نوجوانان کوشا بود.

امام جمعه بیله‌سوار اهداف شبکه‌های معاند در ترویج بدعت و خرافه در عزاداری امام حسین (ع) را بسیار مهم خواند و بیان کرد: عزاداران حسینی با دوری از خرافه‌ها در مراسم عزاداری نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

راه‌اندازی دفتر قضایی حمایت از آمران به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر نیز در جلسه شورای فرهنگی عمومی مشگین‌شهر گفت: اصلی‌ترین پیام نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) احیای واجبات الهی نظیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عدول و ثغور مکتب اسلام است که نباید مورد بی‌حرمتی و یا بی‌توجهی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار افزود: امروز در جامعه به احیای این فریضه به شدت نیاز داریم چرا که بسیاری از کج‌روی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بر اثر غفلت و بی‌توجهی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر ضرورت راه‌اندازی دفتر قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر را در محل دادگستری مشگین‌شهر ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: انتظار این است که در این حرکت عظیم بتوان بیش از گذشته مؤثر و کارآمد عمل کرد.

وی در پایان سخنان خود ضرورت آسیب‌شناسی در عزاداری‌های ماه محرم را یادآور شد و تصریح کرد: بزرگترین آسیب و انحراف در این زمینه دور شدن از پیام عاشوراست که گاه در قالب برنامه‌های بی‌محتوا و فاقد اعتبار ظهور و بروزی حقیقی پیدا می‌‌کند.

انتهای پیام/62001/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول