اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور روحانیان ستاد حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:‌

عزاداری امام حسین (ع) به شعور همراه با شور نیاز دارد

مسئول امور روحانیان ستاد حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:‌ عزاداری سیدالشهدا (ع) بیش از آن که به شور و حال خاصی نیاز داشته باشد به شعور همراه با معرفت و شناخت دقیق از پیام عاشورا نیاز دارد.

عزاداری امام حسین (ع) به شعور همراه با شور نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن نوری عصر امروز در همایش جوانان عاشورایی که همزمان با روز بزرگداشت حضرت قاسم‌ابن حسن (ع) در بیله‌سوار برگزار شد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ما به جای آن که تنها به جنبه‌های شور و احساسات ظاهری عاشورا و نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) آشنا شوند، بهتر است با غنا و محتوای پیام نهضت عظیم کربلا و عاشورا انس گرفته و آگاهی پیدا کنند.

وی بر لزوم شناخت اهداف قیام عاشورا به‌عنوان لازمه فهم مکتب تشیع و فلسفه عزاداری‌های آن تاکید کرد و افزود: بدون داشتن علم از پیام‌های مکتب حسینی و دانستن دلایل قیام امام حسین (ع) نمی‌توان عزادار واقعی آن حضرت بود.

نوری با تشریح تاریخچه عزاداری سیدالشهدا (ع)، به اهداف قیام آن حضرت اشاره کرد و ادامه داد: حماسه کربلا بزرگترین و دلخراش‌ترین واقعه تاریخ است که پس از 1400 سال هنوز هم زنده مانده و پس از 14 قرن به یاد آن واقعه اشک‌ها ریخته می‌شود و ناله و فریاد به پا است.  این مسئول وظایف جوانان در ماه محرم را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: وظیفه امروز جوانان و نوجوانان تقویت و استحکام‌بخشی اعتقادات دینی و ایمانی است که باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: همه ما به ویژه نسل جوان وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا با حفظ اصول و سنت‌ها همراه با شرایط و مقتضیات زمان گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول امور روحانیان ستاد حضرت عباس (ع) استان در پایان سخنان خود از حضور پررنگ و گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در مراسم استقبال از ماه محرم قدردانی کرد.

اجرای گروه سینه‌زنی، زنجیرزنی، عزاداری، مراسم نمادین طشت‌گذاری و شبیه‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/62007/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول