اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرغلام حسینی:

مهمترین ویژگی عزاداری امام حسین(ع) مردمی بودن آن است

یک پیرغلام حسینی گفت: مهمترین و اصیل‎ترین ویژگی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم‎الحرام مردمی بودن آن است.

مهمترین ویژگی عزاداری امام حسین(ع) مردمی بودن آن است

 میرشجاع حسینی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این ارادت در وجود تمامی مردم ایران‎زمین به ویژه محبان اهل بیت(ع) در گلستان ریشه دوانده و سالیان سال است که تداوم دارد.

وی با اشاره به وجود برنامه‎های سنتی محرم در استان گلستان خاطرنشان کرد: عشق و ارادت به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) در سنت‎ها و برنامه‎های سنتی این ایام به وضوح آشکار است.

برنامه‎های عزاداری امام حسین(ع) سفارشی نیست

حسینی ادامه داد: این برنامه‎های سنتی نه سفارشی است و نه اینکه کسی برای انجام آن اجبار می‎شود، بلکه همه آن محصول ارادت و علاقه به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهرش است که لحظه‎ای از ترویج دین مبین اسلام دست نکشیده‎اند.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات زیاد، اما مردم استان به ویژه در روستاها از اطعام و برگزاری برنامه‎های سنتی خود دست نکشیده و حتی آن را با شکوه‎تر برگزار می‎کنند.

گریه در مصائب اهل بیت حلال مشکلات است

حسینی مهمترین فلسفه عزاداری ماه محرم را زنده نگه داشتن واقعه کربلا و وقایعی که در آن گذشت برشمرد و اذعان داشت: گریه در مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام، حلال مشکلات است و علاوه بر تأثیر دنیوى، ذخیره‌اى براى آخرت است.

وی تصریح کرد: در روایت‎های مختلف از ائمه بیان شده، چنانچه کسى با معرفت به عظمت مصایب اهل‌بیت علیهم‌السلام اشک بریزد، از بهشتیان است.

این مداح حسینی که در غرب استان و در روستای باغو از توابع شهرستان بندرگز سکونت دارد، با تاکید بر حضور قشر جوان در عزاداری اهل بیت(ع) متذکر شد: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آیین‎های سوگواری محرم نشانه عمق ارادت همه ملت ایران به خاندان پاک رسول‎الله (ص) است.

محرم فرصت مغتنم تعلیم ارزش‎های دینی به نوجوانان و جوانان است

حسینی اضافه کرد: این برنامه‎های دینی در محرم، بهترین فرصت برای خودسازی و تعلیم ارزش‌های دینی به جوانان و نوجوانان ماست تا ارزش‎های بزرگی چون امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر، اقامه نماز، حق‎طلبی تا پای جان و دست نکشیدن از ولی امر به آنان یادآوری شود.

وی با اشاره به محبت به اهل بیت در ظاهر و باطن افزود: ولاى به اهل‌بیت علیهم‌السلام باید همواره مدنظر باشد و با اخلاص کامل به ساحت مقدس آنان عرض ادب کرده و کارى کنیم که رضایت آن‌ها در آن‌کار باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان در تمامی لحظات زندگی به ویژه برنامه‎های مذهبی چه در مقام مداح و چه فرد عادی باید با زبان و عمل خود محبت خویش را به اهل بیت(ع) ابراز کرده، در مقابل شبهات ایستاده، از مظلومیت آنان دفاع کرده و  حامى واقعى دین مبین اسلام باشد.

انتهای پیام/83002/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول