اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

هیئت‌های عزاداری مراسم تاسوعا را باشکوه‌تر برگزار کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و مردم بصیر استان قزوین با تجمع در خیابان شهدا مراسم تاسوعا را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

هیئت‌های عزاداری مراسم تاسوعا را باشکوه‌تر برگزار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در دفتر امام جمعه شهر ضیاء‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم ماهی است که با یاد اباعبدالله الحسین(ع) عجین شده و در این روزها دل‌ها و افکار شیعیان را به خود مشغول می‌کند.

وی افزود: دهه محرم سال 61 هجری و تاسوعا و عاشورای خونین آن سال هرگز از یادها نرفته و از وقایع فراموش‌‌نشدنی تاریخ اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: تاسوعای حسینی در فرهنگ شیعه از دیرباز به عنوان روزی شناخته شده که عاشقان اهل‌بیت (ع) ضمن بیان وقایع و فرهنگ کربلا به مرثیه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.

باریک‌بین بیان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که هیچ‌گاه از اذهان مسلمانان جهان پاک نمی‌‌شود زیرا در وجود انسان‌های آزادی خواه ریشه دوانیده و به عنوان درس آزادگی و شجاعت، الگوی آزادی‌خواهان جهان است.

این مسئول عنوان کرد: تاسوعا روزی است که امام حسین (ع) و یارانش در محاصره دشمنان قرار گرفتند و در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

امام جمعه قزوین ابراز داشت: تمام هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و مردم با بصیرت استان قزوین با همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی باید با اجتماع بزرگ خود در خیابان شهدا عزاداری باشکوهی را در تاریخ استان قزوین رقم بزنند.

باریک‌بین عنوان کرد: واقعه عاشورا برای زنده نگه‌داشتن دین پیامبر اکرم (ص) و الگو قراردادن راه و رسم آزادگی به بار نشست و امروز الگوی همه دوستداران حق و حقیقت شده و رمز ماندگاری شیعه نیز عشق به امام حسین (ع) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین در تاسوعای حسینی امسال در حرکتی خودجوش و حماسی باید مراسم تاسوعای حسینی را باشکوه و در شأن ایام عزای سالار شهیدان برگزار کنند.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول