اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین:

800 پلیس‌یار محرم مسئولیت برقراری امنیت هیئت‌ها را برعهده دارند

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: بیش از 800 نفر به عنوان پلیس‌یار محرم با بر تن داشتن کاورهای متحدالشکل به عنوان حلقه‌های ارتباطی با پلیس، مسئولیت همکاری، هماهنگی و برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها را برعهده دارند.

800 پلیس‌یار محرم مسئولیت برقراری امنیت هیئت‌ها را برعهده دارند

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص اقدامات انتظامی دهه اول ماه محرم اظهار داشت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) و ایجاد بستر مناسب برای شرکت عموم شهروندان در عزاداری ایام محرم تمهیدات امنیت انتظامی و ترافیکی لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: جلسات هماهنگی درون و برون سازمانی از دو ماه قبل برگزار و هماهنگی لازم بین سازمان‌های متولی امر از جمله فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و ادارات برق و آب صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین اضافه کرد: بیش از یک هزار نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین مسئولیت تأمین نظم و امنیت مراسم‌های ماه محرم را برعهده دارند.

اکبری بیان کرد: در مجموع در شهر قزوین 130 هیئت عزاداری فعال وجود دارد که از مسئولان این هیئت‌ها در جلسات متعددی که برگزار شده، دعوت به عمل آمده و نسبت به توجیه و آموزش آنها در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری اقدام شده است.

این مسئول تصریح کرد: بیش از 800 نفر به عنوان پلیس‌یار محرم با بر تن داشتن کاورهای متحدالشکل به عنوان حلقه‌های ارتباطی با پلیس، مسئولیت همکاری، هماهنگی و برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به آموزش و توجیه وظایف پلیس‌یار محرم و نحوه همکاری آنان با پلیس اقدام شده است.

اکبری ابراز داشت: برای هماهنگی بیشتر برای هر هیئت به خصوص هیئت‌های بزرگ، یک نفر از کارکنان مجرب نیروی انتظامی را اختصاص دادیم که از ابتدای محرم برای رفع مشکلات و هماهنگی لازم با مسئولان امر با مسئولان هیئت‌ها و پلیس‌یاران محرم همکاری و هم‌فکری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به وظایف پلیس‌یاران اظهار کرد: پلیس‌یاران موظف هستند در طول مسیر عزاداری هیئت‌ها را همراهی کنند و نسبت به تأمین نظم و امنیت آنها اقدامات لازم را به عمل آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ادامه داد: برای تأمین هرچه بیشتر امنیت شهروندان و عزاداران حسینی در طول مسیرهای حرکت هیئت‌ها به سمت بقاع متبرکه، پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی مورد نیاز نیز اتخاذ شده و از ابتدای شروع مراسم عزاداری تا پایان آن محدودیت‌های ترافیکی لازم اعمال شده است.

اکبری ابراز داشت: از مردم مذهبی شهر قزوین انتظار می‌رود حدالمقدور از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند و سعی کنند از وسایل نقلیه عمومی برای حضور در مراسم‌‌ها بهره‌مند شوند و مانند گذشته همکاری لازم را با خدمت‌گزاران خود در نیروی انتظامی داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به برنامه مراسم‌های عزاداری در بقاع متبرکه شهر قزوین، محدودیت‌های ترافیکی از ابتدای مراسم تا پایان آن برقرار است.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین تصریح کرد: شهروندان قزوینی سعی کنند خودروهای خود را در مسیرهایی که محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود، پارک نکنند چراکه اگر پارک هم شود به وسیله جرثقیلی که در این محدوده‌ها در نظر گرفته شده انتقال داده می‌شود.

اکبری بیان کرد: همچنین انتظار می‌رود عزاداران حسینی با مأموران پلیس راهوری که در طول مسیرهای عزاداری و بقاع متبرکه مستقر شده‌اند، همکاری داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: اگر نیاز شد از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند حتماً خودرو خود را در پارکینگ‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده پارک کنند و از قفل بودن درب خودرو و فعال بودن دزدگیر اطمینان حاصل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان سعی کنند از پارک خودرو در مسیر عبور هیئت‌ها، مقابل درب منازل و روی پل‌ها خودداری کنند.

اکبری ضمن تأکید بر رعایت تدابیر امنیتی در هنگام خروج از منزل از سوی شهروندان متذکر شد: شهروندان در هنگام خروج از منزل تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم را اتخاذ کرده و مطمئن شوند که درب منزلشان قفل است تا از سرقت منزلشان جلوگیری شود.

این مسئول تأکید کرد: از تجمع و توقف در مسیرهای حرکت عزاداران خودداری کنند تا نیروی انتظامی بتواند امنیت خوبی ایجاد کرده و موجب توقف هیئت‌ها نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین یادآور شد: مسئولان هیئت‌‌ها نیز سعی کنند از مسیرهایی که مشخص شده حرکت کنند و حقوق سایر شهروندان را نیز در این عزاداری‌ها رعایت کنند.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول