اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

160 فرمانده پلیس قم در سومین دوره بصیرت نیروی انتظامی شرکت می‌کنند

مراسم اختتامیه سومین دوره بصیرت نیروی انتظامی استان قم با حضور 160 فرمانده و مدیر شرکت‌کننده امروز برگزار شد.

160 فرمانده پلیس قم در سومین دوره بصیرت نیروی انتظامی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم اختتامیه که در سالن اردوهای حرم مطهر فاطمه معصومه (س) برگزار شد، آیت‌الله سید محمدسعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم، کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و نیز شرکت‌کنندگان در سومین دوره طرح بصیرت پلیس حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی قم طی سخنانی با با تاکید بر تجهیز نیروی انتظامی به ایمان و تقوا و نیز توانمندی‌های سازمانی عنوان کرد: تفاوت میان نیروهای انتظامی و نظامی در این است که پلیس در همه صحنه‌ها حاضر هستند و علاوه بر این حتی سربازان پلیس هم گاهی اوقات در مقام فرماندهی هستند و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها از یک غائله جلوگیری می‌کند و بالعکس این موضوع هم صادق است.

وی افزود: اگر نیروهای پلیس اقتدار درونی نداشته باشند نمی‌توانند به اقتدار بیرونی هم دست یابند؛ بصیرت و تقوای یک پرسنل نیروی انتظامی زمینه‌ساز اقتدار او در میدان عمل یعنی نظم و انضباط، دقت و سرعت عمل در اجرای ماموریت و نیز قدرت پاسخگویی به مطالبات مردم و حاکمیت است.

در ادامه آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم سخنرانی کرد و با بیان این‌که قرار بود امام حسین (ع) را در جریان انجام اعمال حج ترور کنند، گفت: اباعبدالل ه(ع) برای حفظ حرمت کعبه و خانه خدا از مکه خارج شدند؛ در جریان حرکت به سمت کربلا نیز ایشان به همگان آموزش دادند که گاهی لازم است انسان مهم را فدای اهم کند.

وی تصریح کرد: سخنانی که امام حسین (ع) در راه رسیدن به کربلا با خانواده و دیگران داشتند از دیگر درس‌هایی است که می‌توان از حادثه عاشورا برداشت کرد؛ یکی از درس‌های مهم آن است که انسان حتی با دشمنانش هم طوری رفتار کند که راه بازگشت برای آن‌ها باز باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که در نهاد همه انسان‌ها خصلت‌های خوبی وجود دارد که در روز مبادا به کمک آدمی می‌آیند، گفت: حر که در جریان سفر امام حسین (ع) جزو یاران ایشان شد حرمت و محبت حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) را نگاه داشت و همین ویژگی عامل نجات او شد.

گفتنی است، 160 نفر از فرماندهان و مدیران میانی نیروی انتظامی استان قم در سومین دوره از طرح بصیرت شرکت داشتند و ضمن حضور در کلاس‌های آموزشی از محضر علما و مراجع تقلید نیز بهره بردند.

انتهای پیام/78004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول