اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

هماهنگی پشت پرده آمریکا و فرانسه در تاکتیک پلیس خوب و بد در مذاکرات ژنو

یک استاد دانشگاه گفت: مذاکرات ژنو نشان‌دهنده هماهنگی پشت پرده آمریکا و فرانسه در پیشبرد تاکتیک پلیس خوب و بد است.

هماهنگی پشت پرده آمریکا و فرانسه در تاکتیک پلیس خوب و بد در مذاکرات ژنو

صالح اسکندری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: با وجود ادعای جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اختلاف نظر فرانسه و تلاش‌های لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، در مذاکرات اخیر ژنو که طی سه روز گذشته برگزار شد، به‌نظر می‌رسد یک توافق نانوشته بین وزیر خارجه آمریکا و فرانسه رخ داده بود تا در راستای اجرای تاکتیک پلیس خوب و پلیس بد، نقش پلیس بد را به دولت فرانسه و نقش پلیس خوب را به دولت آمریکا بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در واقع حضور همراه با خشم لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در آخرین روز مذاکرات ژنو حکایت از هماهنگی ویژه آمریکایی‌ها با دولت فرانسه داشت تا کاراکتر منفی این دوره از مذاکرات را فرانسوی‌ها برعهده بگیرند و آمریکایی‌ها که احساس می‌کنند نوعی خوشبینی در بین مذاکره‌کنندگان ایرانی وجود دارد نقش پلیس خوب را ایفا کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: همه سناریو آمریکا که مسئولان این دولت نیز به آن اظهار داشتند انجام توافق خوب با تهران است.

این استاد دانشگاه در تشریح توافق خوب به ظن آمریکایی‌ها بیان داشت: توافق خوب از دید آمریکایی‌ها توافقی است که منافع رژیم صهیونیستی در آن لحاظ شود و غرب بتواند بیشترین امتیاز را از طرف ایرانی بگیرد.

وی در ادامه افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد این‌ است که آمریکایی‌ها به‌دنبال این هستند بیشترین امتیاز را از کشور ما به ازای حداقل‌ها به‌دست آورند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه غربی‌ها در کل مذاکرات ژنو به‌هیچ وجه از موضع تحریم‌ها پایین نیامدند، خاطرنشان کرد: حداکثر امتیازی که قرار است در مقابل خواسته‌های کشور ما بدهند این است که بخشی از اموال بلوکه شده ایران را به‌صورت قسطی به ایران بازگردانند که حداکثر به میزان کمتر از 10 تا 20 میلیارد دلار خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: غربی‌ها به‌دنبال این هستند که ابزار تحریم را به‌عنوان یک شمشیر داموکلس بالای سر کشور ما نگه دارند و از طریق این شمشیر تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران را مدیریت کنند.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در بخش پایانی این گفت‌و‌گو خطاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی تصریح کرد: بنابراین مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند؛ در بازی و نمایشی که کارگردانی آن بر عهده آمریکایی‌ها است و نقش‌های مثبت و منفی را بین کشورهای مختلف جابه‌جا ‌می‌کنند، فریب کشورهای غربی را نخورند و بدانند که در پشت صحنه این نمایش منافع رژیم صهیونیستی نهفته است.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول