اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

محرم فرصتی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم جامعه است.

محرم فرصتی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت:‌ فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم و با اهمیت در جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی افزود: این فریضه در اسلام دارای اهمیت بوده و وظیفه هر مسلمانی است که از فرصت‌ها برای ادای این فریضه الهی استفاده کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: فضای ماه محرم فضای ارزشی و دینی بوده و همه ما باید بدانیم که یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) برپایی امر به معروف و نهی از منکر بود.

باریک‌بین تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب پویایی جامعه را در احیای امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند، همه افراد جامعه باید برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به نقش امام حسین (ع) و یاران باوفایش در احیای این فریضه الهی گفت: باید سعی کنیم ائمه اطهار (ع) را به عنوان یک الگوی کامل و روشن برای سعادتمندی و رسیدن به کمال قرار دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه حماسه و قیام است و این اصل مهم باید مورد توجه جوانان به خصوص دانشجویان قرار گیرد.

باریک‌بین با اشاره به برگزاری مراسم‌ عزاداری در این ایام تصریح کرد: اراده خداوند متعال این بوده که همواره در هر عصری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: هر ساله این عزاداری‌ها با شور و حال بیشتری برگزار می‌شود و این راه باید همواره ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش‌نشدنی است و از جمله وقایع تاریخ اسلام است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این دیدار در خصوص عزاداری هیئت دانشجویی محبان اهل‌بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: دانشجویان مومن، مخلص، باصفا و بی‌ریای این دانشگاه با عشق به اهل‌بیت (ع) و تلاش خود این هیئت را راه‌اندازی کرده‌اند.

مرتضی موسی‌خانی افزود: هیئت عزاداری دانشجویی محبان اهل‌بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هر سال این افتخار را دارد که با حضور در دفتر امام جمعه قزوین ضمن دیدار با آیت‌الله هادی باریک‌‌بین، ایام سالار شهیدان را به ایشان تسلیت عرض کند.

این مسئول عنوان کرد: از خداوند متعال به خاطر توفیق عزاداری برای امام حسین (ع) که نصیب دانشجویان این دانشگاه شده است، شاکریم و امیدواریم این مراسم را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار امیدواری کرد که با دعاها و رهنمودهای امام جمعه قزوین توفیق حرکت در مسیر ائمه اطهار (ع) برای دانشجویان عضو هیئت عزاداری محبان اهل‌بیت (ع) دانشگاه آزاد واحد قزوین فراهم شود.

موسی‌خانی یادآور شد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته دسته عزاداری محبان اهل‌بیت (ع) با حضور در جوار مرقد مطهر امام رضا (ع) ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را به عزاداری می‌‌پردازد.

گفتنی است؛ هیئت عزاداری دانشجویی محبان اهل‌بیت (ع) دانشگاه آزاد واحد قزوین با حرکت از مقابل چهار انبیا (ع) به سمت دفتر امام جمعه قزوین ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را به محضر نماینده ولی فقیه در استان تسلیت عرض کردند.

همچنین در پایان این مراسم این هیئت با حرکت به سوی امامزاده حسین (ع) فرزند امام رضا (ع) در یک حرکت نمادین برای سفر به شهر مقدس مشهد اجازه حضور گرفتند.

انتهای پیام/77010/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول