اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماه امسال صورت گرفت

برقراری 800 هزار تماس با پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در 7 ماه سال‌جاری 800 هزار تماس با پلیس کرمان برقرار شده است، گفت: امروز بخش عمده‌ای از آنچه در جامعه روی می‌دهد به علت عدم آگاهی است.

برقراری 800 هزار تماس با پلیس کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان صبح امروز در همایش قانونمداری و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر و شهید محمد جمالی‌پاقلعه مدافع داوطلب حرم حضرت زینب(س) را گرامی می‌داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام اباعبدالله حسین (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه شاهد وجود مباحث بسیاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به مسائل درونی تاکید دارند.

چناریان تصریح کرد: برای رشد و تعالی فرهنگی و رشد اقتصادی باید به مسائل درونی توجه کرد و یکی از ابعاد مهم امر به معروف و نهی از منکر تاکید و توجه به مسائل درونی و تقویت درون جامعه به ویژه تقویت ابعاد دینی، مذهبی، اخلاقی و ارزشی جامعه است.

وی عنوان کرد: همه دنبال رشد و تعالی هستند و می‌خواهند به اوج برسند و یکی از اهداف امر به معروف رشد در ابعاد مختلف است.

چناریان تصریح کرد: اگر واقع‌نگری کنیم و ببینیم که آیا جرم، جنایت، کلاهبرداری، دروغ، توهین، افترا در جامعه ما رو به افزایش یا کاهش است و اگر رو به افزایش است باید بپذیریم که اشکال داریم.

وی ابراز داشت: آنچه که امروز به عنوان واقعیت‌ها وجود دارد این است که بسیاری از شاخص‌های اندازه‌گیری معروفات و منکرات ملاک‌های جامعه ما هستند و بسیاری از آنها مانند سرقت، جرم، جنایت، بی‌انضباطی و تصادفات به عنوان شاخص‌های اجتماعی رو به افزایش است.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه در بخش سلبی و حوزه برخوردی هم هیچ بخشی را نمی‌بینید که کوتاهی کرده باشد، افزود: طی هفت ماهه سال گذشته دستگیری سارقان یک هزار و 600 مورد بوده و در هفت ماهه سال‌جاری بیش از 5 هزار نفر سارق دستگیر شده است.

چناریان اذعان داشت: معضلات با مغلطه کردن و توپ را در زمین این و آن انداختن برطرف نمی‌شود و بعضی‌ها برخی مشکلات را دل‌سوزانه نمی‌گویند.

وی خاطر نشان کرد: عاشورا، محرم و صفر ظرفیت مهمی برای امر به معروف و نهی از منکر است و امروز بیش از هر روزی نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال‌جاری 800 هزار تماس با پلیس کرمان برقرار شده است، افزود: امروز بخش عمده‌ای از آنچه در جامعه روی می‌دهد به علت عدم آگاهی است.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول