اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پلیس گیلان:

رسانه‌ها پل ارتباطی پلیس با مردم هستند

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: با بیان اینکه پلیس درصدد استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی پلیس با مردم هستند.

رسانه‌ها پل ارتباطی پلیس با مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا جعفری‌خیرخواه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران نقش رسانه‌های گروهی در برقراری امنیت اجتماعی را تشریح کرد.

وی، رسانه‌های دیداری و نوشتاری را منابع عمده پویایی فرهنگ دانست و تصریح کرد: قدرت و توان این ابزارهای فکری از پایه‌های آن بلندی برخوردار بوده که بدون حضور آنها تکوین جامعه‌ای با فرهنگ محال است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان، رسانه‌های دیداری و نوشتاری را امنیت‌ساز جامعه خواند و تصریح کرد: رسانه‌ها در ایجاد و تداوم امنیت در جامعه و یکپارچگی و هماهنگی اجتماعی نقش موثر و بی‌بدیلی دارند.

جعفری‌خیرخواه، مهم‌ترین نقش رسانه در امنیت را دادن اطلاعات صحیح در اقدام‌های پیشگیرانه از ارتکاب جرایم و جلوگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار فردی و اجتماعی ذکر کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تاثیر رسانه‌ها در یکپارچگی جامعه، یادآور شد: رسانه‌ها با عبور از محدوده زمان و مکان مخاطبان را در هر لحظه تحت تاثیر خود قرار داده و بسترساز تداوم امنیت اجتماعی در جامعه هستند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها در جامعه صدای اقتدار محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اهمیت بیشتر رسانه‌ها در انتقال پیام و ایجاد شیوه‌های مشترک و انتخاب مسائل و موضوعات و چگونگی نگریستن به رخدادها و وقایع است.

این مسئول، نقش رسانه‌های همگانی در اطلاع‌رسانی، ارتباط و تداوم دهنده و بسیج کننده در جامعه تاثیرگذار خواند و متذکر شد: امنیت پویایی و پایداری ارزش و هنجارها در جامعه بوده و نقش رسانه‌ها در شکل‌دهی و تحول این ارزش و هنجارها به وضوح قابل مشاهده است.

جعفری‌خیرخواه، رسانه‌ها را نگهبان امنیت در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌های نوشتاری و دیداری با کارکردی مناسب مانع از مخدوش شدن مفهوم ذهنی و صورت واقعی و دیداری امنیت می‌شوند.

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها با پلیس در راستای انتقال پیام‌های پلیسی به مردم شد و بیان داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی پلیس با مردم بوده و پلیس درصدد استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه برای آگاه‌سازی مردم و تامین بهتر امنیت در جامعه است.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول